Hjälp med SnoPro 440 variator!

bebben

Aktiv medlem
9 jan 2006
84
0
6
39
Luleå
*Hej var ute och körde min snopro 440 plötssligt dog den bara tvärt... Startade utan problem men slutade varva vid 4500rpm... upptäckte att bussningarna till vikterna var slut (vikterna glappade på bulten) har bytt bussningarna nu och bultar men fanskapet varvar ändå inte ur :afraid: dock lite bättre kanske 5000rpm nu.... Vad är problemet??? :bawling:
är det tändsticks asken som gäller?? :hmmmm2:
 

Jansson_

Välkänd medlem
11 jul 2007
110
0
6
Sörmjöle :)
Sv: HJÄLP!!!!!!!!

låter som att det kan vara förgasar problem men inget man kan va säker på kolla färg på stiften och rengör munstycken..
 

bebben

Aktiv medlem
9 jan 2006
84
0
6
39
Luleå
Sv: HJÄLP!!!!!!!!

Har haft isär och rengjort förgasarna innan jag upptäckte vikterna men såg nu att gasarna flödar... färgen är fin på stiften nya stift hattar och kablar.... ska sekundär variatorn kunna glappa i sidled?
 

Jansson_

Välkänd medlem
11 jul 2007
110
0
6
Sörmjöle :)
Sv: HJÄLP!!!!!!!!

men när du ska köra hur beter den sig den varavar upp som vanligt sen när de börjar dra växlar den på för hårt eller är det motorn som inte vill varva ? varvar den utan rem ?
varvar den å låter friskt utan rem så är det nog varitorerna som är åt skogen drog du åt vikterna så dom gick lite tungt eller lät du dom va fladdrande ? finns det motståd i sekundärvariatorn om man försöker trycka isär skivorna ? ska väll kunna glappa så lite att du inte ska känna de knappt inte axeln som är glapp i lagrerna då ?
 

bebben

Aktiv medlem
9 jan 2006
84
0
6
39
Luleå
Sv: HJÄLP!!!!!!!!

men när du ska köra hur beter den sig den varavar upp som vanligt sen när de börjar dra växlar den på för hårt eller är det motorn som inte vill varva ? varvar den utan rem ?
varvar den å låter friskt utan rem så är det nog varitorerna som är åt skogen drog du åt vikterna så dom gick lite tungt eller lät du dom va fladdrande ? finns det motståd i sekundärvariatorn om man försöker trycka isär skivorna ? ska väll kunna glappa så lite att du inte ska känna de knappt inte axeln som är glapp i lagrerna då ?

DEn varvar precis som vanligt upp till ca 5 där slutar den tvärt och börjar typ bluddra/misstända... Har inte provat utan rem, vikterna var ganska fladdrande eller ja jag drog dom i botten iaf... det finns motstånd ja...
 
Last edited:

Jansson_

Välkänd medlem
11 jul 2007
110
0
6
Sörmjöle :)
Sv: HJÄLP!!!!!!!!

kontrollera att apv motorn funkar
som styr avgasportarna palla upp skoter skruva abort kåpan över hjulet där vajrarna sitter fast kan tänka mig att den går dåligt som få när den är trasig
 

maaak

Aktiv medlem
27 feb 2007
78
0
6
södra dalarna
Sv: HJÄLP!!!!!!!!

hade precis ditt problem på min -99 snopro, då var det en vikt som hade gått av och satt sig lite halvtaskigt till i primärn. fick i ett par nya vikter så nu varvar den sina 9-10k-varv igen :D kolla så att vikterna verkligen kan röra sig, hänga fritt så att dom kan åka utåt i variatorn när du drar på.