hjälp med rembyte, nått är fel!

PoppeN_

Medlem
16 dec 2009
42
0
6
bureå
hejhej! ska byta rem på min polaris prox 600 -03, jag har bytt rem många gånger det är ju bara att snurra på sekundär variatorn sedan sära på den!
men nu till problemet. jag kan snurra på dom två "skivorna" på sekundärn, men jag kan inte trycka upp dom, vi har varit över 3man och och tryckt i sinne men får inte upp dom, skotern går som den ska när den är igång, dom säras ju på som dom ska när man kör! nån som vet vad som är fel? för jag kan inte heller skruva av variatorn för remen är ju där!

tacksam för snabbt svar!;)
 

PoppeN_

Medlem
16 dec 2009
42
0
6
bureå
vadå låst parkeringsbromsen, menar du att jag ska låsa bromsen? det går ju snurra på skivorna men inte trycka isär dom, så blir inte hjälpt av det om det är det du menar!
 

Jorsten

Välkänd medlem
6 dec 2005
204
1
16
36
Gnarp
Det där klurade jag mycket länge på jag också. har du elback på skotern?

Ovanför variatorn så står det hur du ska göra (på luftburken) Du kanske har en rund platta på variatorn med 3 skruvar... Om du har det så ska du ta bort den ena och skruva inte en längre skruv så den pressar isär halvorna och du kan då byta remmen. Den skruven skall finnas med i "verktygslådan" har du en team variator så ska det finnas ett skruvhål även där så du kan pressa isär halvorna. Förta alternativet gäller min rmk 600 -03:a iaf.

Lycka till.