Hjälp med okänd del!

ockelbotoken

Välkänd medlem
18 maj 2012
438
0
16
Hej någon som vet vad det här är för del? Nummer 1 på bilden
Är det inte bara för givaren till hastighetsmätaren? Kan man köra utan den, hinner inte få en ny tills Fredag... Gängorna hade blivit dåliga då den suttit löst, vill inte vålda dit den och paja de andra gängorna.
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Är inte det där muttern som håller fast bromsen och allt ? Är det den skulle jag inte våga köra utan iaf :)
 

ockelbotoken

Välkänd medlem
18 maj 2012
438
0
16
Okej, den hade lossnat igår tror jag, märkte inget före jag gick igenom allt på morgonen. Jaha då blir det 660T i några dagar!!! Om nu ingen har någon annan synpunkt!
 

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
Min hastighetsmätare slutade gå, körde vidare ett bra tag ända tills jag tog mig tid att leta felet till varför mätarn stannat, och då visade det sig vara den som gängat loss.

Om den har någon annan funktion än till givarn vet jag inte, men för min del va det inga problem att köra utan.

Kan du inte gänga om den och köra loctite då i väntan på den nya?
 

mange.mxz

Aktiv medlem
1 maj 2006
66
0
6
ume
den delen snurrar och hastighet givaren känner av när metall kommer framför den , allså den delen , håller den delen inte fast nått annat så kör på
 

ockelbotoken

Välkänd medlem
18 maj 2012
438
0
16
Någon annan som har synpunkter? 2 mot 1 att köra. När man tänker efter så sitter ju bromsskivan bakom bromsklossen och bör inte flyttas utåt då? Känns mest som att den där delen bara är för givaren. Kommer bara fara ut på fredag tills jag får den nya!