Hjälp med MXZ 600 -99

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Hejsan, ny här Kris heter jag och har problem med min skoter. Köpte den i höstas och har bara åkt 2ggr på den dock problemfritt=) Iaf så startade jag skotern igår och körde upp den på släpet, for 24 mil till lofsdalen och skulle åka där. släpar av den av vagnen och ska starta. Helt död, ingen gnista hur jag än gjorde, bytte stift, rucka på DESS,en, tog loss den gjorde rent, tog ur MPEM boxen å tog in den och DESS,en i stugan för att se om den ville om de fick tina (önskedrömmar) Inget hjälpte. Va ju bara att packa ihop å åka hem igen de... Den va lite trög å starta när jag skulle ha upp den på vagnen men då tryckte jag bara till DESS,en så startade den direkt. det ända jag har gjort för att den ska kunna pajja är att slå av den på den röda strömbrytaren på styret, och vad jag hört kan MPEM boxen kasta in handduken av det? Man ska väl inte behöva slita loss dessen varje gång man ska slå av den?? Jävligt dåligt om det skulle vara fallet. Vad har ni för tips annars pojkar å flickor? Är väldigt tacksam för hjälp. Vilka årsmodeller och motorer passar boxen till min ifall jag skulle jitta nån jag kan testa? Förstår att jag måste ha dessen till den lånade boxen oxå isf.

Tack på förhand

Kris.

20 okt 2009
48
0
1
Hej Chris!
Välkommen till forumet. Jag har ingen aning om vad det kan vara. Men att det skulle vara att du slog av skotern på den röda knappen har jag svårt att tro.. Jag stänger jämt av min skoter med D.E.S.S på den.

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Hej Chris!
Välkommen till forumet. Jag har ingen aning om vad det kan vara. Men att det skulle vara att du slog av skotern på den röda knappen har jag svårt att tro.. Jag stänger jämt av min skoter med D.E.S.S på den.
Jag pratade ed grönings i ljusdal, och enligt han va det inte helt overkligt. han själv hade varit med om samma sak på en av sina gamla skotrar, samt en vän hade exakt samma fel på sin enduro 700 01,a Låter ju helt sjukt tycker jag med. Hoppas på nåt tips om fungerande boxar eller vadsomhelst. Tack för välkomnandet:)

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Kom på en till grej, när jag skulle starta den för att köra upp på vagn, så ryckte jag många gånger utan lycka, sen ruckade jag lite på DESS,en så small det till på nästa ryck sen startade den på andra. efter det startade jag den inte mer. upp på vagn tog jag av DESS,en för jag kände inte för att tappa en efter vägen. Sate dit den igen när jag va framme sen vägrade den somsagt nar jag lastat av...

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Sålde skiten idag. Fick 16 papp som den stog. då orkade jag inte stå å jävlas.