Hjälp med inkoppling av Voltregulator

Riekkola1987

Ny medlem
4 jul 2020
3
0
1
36
Kiruna
Hej! Behöver hjälp att koppla in en voltregulator i en Lynx 5900 -86a

Gamla 866-080 4a trådar
Nya 81-615 2 trådar

Har för mig att det ska gå

Mvh Andreas

2886628867
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Den gula kabeln kopplar du bara in med T koppling mot motorns strömkabel och svarta till jord chassi kan duga. Om de inte funkar dra svarta till någon bult på motorn. De låter konstigt att man bara t kopplar in den gula på valfri strömkabel men så funkar det. Jag vet dock inte vilken färg strömkablar har på din modell men du kan mäta volten på de kablar du tror ger volt och då bör volten va rel hög typ 13v på tomg och uppimot 30v om du ökar vartalet till över 4000 varv på motorn. När du hitta en kabel som ger liknade volt jag beskrev sätter du fast gula kabeln i den.
 

Riekkola1987

Ny medlem
4 jul 2020
3
0
1
36
Kiruna
Den gula kabeln kopplar du bara in med T koppling mot motorns strömkabel och svarta till jord chassi kan duga. Om de inte funkar dra svarta till någon bult på motorn. De låter konstigt att man bara t kopplar in den gula på valfri strömkabel men så funkar det. Jag vet dock inte vilken färg strömkablar har på din modell men du kan mäta volten på de kablar du tror ger volt och då bör volten va rel hög typ 13v på tomg och uppimot 30v om du ökar vartalet till över 4000 varv på motorn. När du hitta en kabel som ger liknade volt jag beskrev sätter du fast gula kabeln i den.
Jag har 2 st gula som går in i motorn,ska mäta dom imån.Tack för svaret.
 
Last edited:

Riekkola1987

Ny medlem
4 jul 2020
3
0
1
36
Kiruna
Jag har 2 st gula som går in i motorn,ska mäta dom imån.Tack för svaret.
Den gula kabeln kopplar du bara in med T koppling mot motorns strömkabel och svarta till jord chassi kan duga. Om de inte funkar dra svarta till någon bult på motorn. De låter konstigt att man bara t kopplar in den gula på valfri strömkabel men så funkar det. Jag vet dock inte vilken färg strömkablar har på din modell men du kan mäta volten på de kablar du tror ger volt och då bör volten va rel hög typ 13v på tomg och uppimot 30v om du ökar vartalet till över 4000 varv på motorn. När du hitta en kabel som ger liknade volt jag beskrev sätter du fast gula kabeln i den.
Hej! Nu har jag mätt upp dom 2 gula som kommer från motorn och det är 12V på båda.Antar att jag då ska göra så här:Gula från motorn till den gula på regulatorn och sedan den andra gula mot last och jorden i chassit?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Ja de stämmer med den inkopplingen. Om du mätte med motor på tomg är de normalt med 12volt men gasar man ska den skena iväg uppimot 30 volt