Hjälp med inköp av passande skoter

aleham

Välkänd medlem
7 jan 2011
296
1
16
Halloj.

Har tänkt köpa skoter igen och efter att jag har haft 2st BRP ( Enduro 600 och RE 600) så har jag gått I Polaristankar :).

Efter de vintrar som gått har det tenderat till att mest, men inte alltid, åka utanför leden. Då kanske en sk. crossover skulle passa mig, då jag tycks söka mig till ställen där jag kör fast? Ska jag ha en motorstark längre skoter eller räcker en mindre motorstark längre skoter?
Har kollat mycket på Arctic Cat Crossfire 800 2011, men de är 10k för dyr.

Vad har Polaris för modeller att erbjuda då? Vill gärna veta dess svagheter och brister. Har hört att en del Polarisar skurit efter ganska få mil/timmar.
Priset får ligga på 85k.

Tack på förhand.
 
Last edited:

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
Låter som det är en Switchback du är ute efter.

Dock tycker iallafall jag att dina tankar om att ha 800 cc istället för 600 cc för att din erfarenhet inte räcker för en 600 cc är helt obegripliga, tänk om och tänk rätt.
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.146
108
63
Crossfire 800 -09 eller -10. Mycket bra crossover maskin, går bra på led och riktigt bra i lössnö för sin längd. Har du pengarna och känner att du behöver lite extra knuff så köp en -10 med nya motorn, -09 är för den delen inte slö men visst märker man skillnaden.

Switchback av motsvarande årsmodell kan man sammanfatta som en längre ledskoter för utanför spåret har den inte en chans mot en Crossfire, (Men det har i och för sig ingen annan crossover heller av samma årsmodell). Sen är 800 motorerna 08-10 inte dom bästa polaris har levererat, känns nästan lika trött som en 600 och opålitliga. Ska du ha en Switchback så är det -11 och framåt som gäller.