Hjälp med gaswire!

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
Tja!

Va ner till garaget idag & grejjade på med skotern har höjt styret samt satt på en gaswire förlängare.När allt va kopplat & klart så var det dags för start & märkte direkt att tomgången va alldeles för hög,kollade igenom & kom på att det va gaswiren som va för spänd,hur släpper man denna då den är i bott på förlängaren,måste släppa den vid motorn hu skall man göra detta?

// Tomas
 

LimeD

Aktiv medlem
21 jun 2009
90
0
6
sävar
Hade samma problem när jag monterade gaswire förlängare på min. Det jag gjorde för att få bort det var att ta bort en av dom ringar som fanns där för att hålla fast wiren i den lilla dosan. Jag hade satt 2 stycken, en uppe och en nere. Tog bort en av dom sen funkade det hur bra som hällst :)

Lycka till och hoppas du föstog vad jag menade! :hello:
 

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
Hade samma problem när jag monterade gaswire förlängare på min. Det jag gjorde för att få bort det var att ta bort en av dom ringar som fanns där för att hålla fast wiren i den lilla dosan. Jag hade satt 2 stycken, en uppe och en nere. Tog bort en av dom sen funkade det hur bra som hällst :)

Lycka till och hoppas du föstog vad jag menade! :hello:
Jodå jag förstod =) Jag gjorde som så att jag skruvade ner gängbulten som håller gaswiren vid gasarna & de funkade =)

// Tomas