Hjälp med garmin nuvi 550

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Har monterat en nuvi 550 på maskinen. Men nu har ja ett litet irriterande problem.När man har gpsen på och sen stoppar i 12v laddaren som sitter på skotern så börjar gpsen laddas som den ska,men när man slår av skotern så stoppas så klart laddningen men då visas ett val på diplayen om man vill fortsätta på batteridrift.kan man på något sätt få den att automatiskt välja batteridrift så man slipper peka på skärmen så fort man stannar!?

Jag vet att jag läst någonstans om detta men kan nu inte hitta på det,och jag
Antar att ni som kör med garmin gps har haft samma problem..

Tack.
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Vad jag vet så går inte detta. Är väl en amerikansk säkerhetsgrej så man inte ska kunna ladda ur gpsen av misstag.
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Har en gammal Garmin legend i den kan man välja den ska fortsätta vara på. Men sen har jag en Garmin oregon i den går det inte och välja sånt. Satt nyss och kika i båda. men Kika i systeminställningar om du har nå sånt. Gammalt är bäst
 

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Jo jag har letat,menhade precis för mig att jag hade läst att den inställningen kunde göras men tydligen så är det inte så vilket är riktigt dåligt!
 

Braggerman

Välkänd medlem
17 okt 2010
118
0
6
www.motosnow.se
Har kört ur batten på gps av den enkla anledningen att den va inställd på att gå över till batteridrift, skaffa rätt grejer för drivning av gps istället för den där jävla ciggkabeln, fixa batteri på skotern också. Inte ett dugg roligt när gps:n är totalt urladdad och du ska hem har varit med om att det blivit fel på spänningen upp trots rätt grejer, har man fullt batt kvar så är det tryggare för fortsatt åkning framförallt på fjället.
 

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Har monterat laddaren permanent i skoter så laddningen funkar bra..Men ska iaf skaffa ett extra batteri till den.