Hjälp med en lynx 59

stattin

Ny medlem
14 dec 2007
4
0
1
Sundsvall
Hejsan!

Först och främst så är jag ny här så jag kanske postar i fel forum.

Hursomhelst, min far köpte nyligen en superfin lynx 5900 -95 för att ha som arbetsskoter såklart, dock verkar det vara några mindre fel på den.

1. Lyset får för mycket ström och lampan sprängs kortsagt, den förra ägaren hade nyss bytt tännspole och vi har bytt en liten dosa som ska reglera hur mycket ström lampan ska få, detta hjälpte då inte. Nån som har nå förslag?

2. Skotern dör av sig självt efter att man kört en stund, gärna vid fullt gaspådrag, först misstänkte vi att det kan ha och göra med nr 1 ovan att göra men det låter mer som att den inte får bränsle som den ska, 1 till 2 pump på primern får den att starta igen.

Tacksam för all hjälp, skotern ska ut på jobb och manskapet står och stampar just nu.

mvh stattin
 

Klangebo

Välkänd medlem
26 okt 2007
248
0
16
Mora
Men det andra problemet skulle jag kolla över alla bränsle slangar samt rengöra förgsaren. Mycket lätt gjort och om det är problemet så var det ju en strunt sak:)
Hoppas ni får till det!
 

stattin

Ny medlem
14 dec 2007
4
0
1
Sundsvall
det antar jag att det är, men även värmen i handtagen kokar ju över så det är ju helt klart att den får för mycket ström.

Körde bort till grannen i förrgår och ställde in den i garage så den fock tina upp lite, farsan var där idag och mixtra lite så imorrn får vi väl se om det funkar.

edit/ inte jag som bytt lampa b.t.w så det är därför jag antar att det är rätt :)