hjälp med el!

henkeeeh

Välkänd medlem
8 nov 2009
188
0
6
långshyttan
tjena har dragit på två små lampor på huven. och för att jag ska kunna öppna huven måste jag ha ganska långa kablar och sen när jag stänger huven ligger kablarna emot avgasröret och cylindrarna. tänkte att jag kunde dra kablarna brevid variatorn och sätta fast dom mot plasten men hur ska jag fästa så kablarna stannar på rätt plats? alltså te.x tejpa eller dra kattstrypare men det går inte.

EDIT går det med nå stålomspunna slangar eller nått? kan inte nån vara snäll och ge mig lite tips :)

MVH
 

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Du kan inte dra kablarna samma väg som alla andra kablar då? Fast det kanske inte är några andra på den där.
 

flodde

Välkänd medlem
28 aug 2007
298
0
16
nyland
dra dem tillsammans med hastighetsmätar wiren på vänster sida, du kan ju använda sånna där böjbara rör av plast sen strippa fast , alternativt dra isolering utanpå :p
 

henkeeeh

Välkänd medlem
8 nov 2009
188
0
6
långshyttan
dra dem tillsammans med hastighetsmätar wiren på vänster sida, du kan ju använda sånna där böjbara rör av plast sen strippa fast , alternativt dra isolering utanpå :p
strippa fast i vad? vill i inte hålla på och förstöra plasten. Sorry för att jag inte sa men det är en yamaha exciter och allt satt på styret innan.
 

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
du får hitta på nåt smidigt sätt att sätta fast dom med, borde väll finnas sjukt många ställen känns det som!

Du får väll tillverka nån liten styrkudde att gömma allt i!
 

henkeeeh

Välkänd medlem
8 nov 2009
188
0
6
långshyttan
det löste sig! drog kablarna lite överallt :p men har ett nytt problem är ett relä som jag tryckte in kontakterna i men dom hoppar ur hela tiden nån som har en lösning? :) EDIT tog första skoter turen idag :):)
 
Last edited: