Hjälp med cf800.

wagge

Aktiv medlem
26 nov 2013
72
0
6
Stockholm
Hej!
Har en crossfire 800-11 som har gått dom en klocka. Startar alltid på 3:e. Körde igår em sen stod den ute inatt under täcke. Det var typ -15 inatt. Idag vägrar den att starta. Soppa kommer och gnista likaså. Vad gör jag gör fel??

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Genom att vi har etanol i soppan så brukar det sällan vara vatten i soppan som är problemet.

Är stiften blöta eller torra?

wagge

Aktiv medlem
26 nov 2013
72
0
6
Stockholm
Genom att vi har etanol i soppan så brukar det sällan vara vatten i soppan som är problemet.

Är stiften blöta eller torra?
Dom e blöta. Men när jag drog utan stift då noterade jag att vätskan som kom ut kan ha haft en liten pärlande tendens, typ vatten men jag är inte säker. Skotern har dom senaste 2 dagarna stått parkerad i lätt uppförslut. Om det nu är till någon hjälp.
PS. Tack alla som hjälper till att lösa detta. Uppskattas verkligen! 👍👍👍

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Brorsan fick sam ungefär samma, den blev full av bensin. bort med stiften och dra dig less. Det blev en gång och aldrig mer.

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Ja, då är den tvärsur.
Dra dig less som sagt, med tändning av så den inte pytsar in ännu mer bensin.

Sen stoppar du i nya stift om du har och drar med fullgas så borde den gå igång.

wagge

Aktiv medlem
26 nov 2013
72
0
6
Stockholm
Brorsan fick sam ungefär samma, den blev full av bensin. bort med stiften och dra dig less. Det blev en gång och aldrig mer.
Tack! Provar det i morgon. Är det bara att dra tills man ledsnar eller skall man uppnå nån speciell effekt? //J.

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Tills det bara kommer luft ur tändstiftshålen.
Ser du att det duschar bensin är det bara att fortsätta dra.
Kom ihåg att slå av tändningen.

wagge

Aktiv medlem
26 nov 2013
72
0
6
Stockholm
Tills det bara kommer luft ur tändstiftshålen.
Ser du att det duschar bensin är det bara att fortsätta dra.
Kom ihåg att slå av tändningen.
Cool! Det märkliga är att när jag drog idag med tändning av så stänkte det soppa. Är det soppa som ligger i loppet då?

puttedyk

Välkänd medlem
6 mar 2008
714
3
18
Öregrund /Orsa / Umeå
vet inte hur det blir på dom nyare men på 09 så behövde man hålla mer än 1/2 gas för att få spridarna å stänga. skulle tro att det kan vara liknande nu. har den inte startat på 2 drag blir den sur på 3. då var det bara å hålla in gasen å dra tills den startade. men som sagt var på en 09.
Lycka till
Patrik

wagge

Aktiv medlem
26 nov 2013
72
0
6
Stockholm
vet inte hur det blir på dom nyare men på 09 så behövde man hålla mer än 1/2 gas för att få spridarna å stänga. skulle tro att det kan vara liknande nu. har den inte startat på 2 drag blir den sur på 3. då var det bara å hålla in gasen å dra tills den startade. men som sagt var på en 09.
Lycka till
Patrik
Tackar för tipsen! //J.😊

TraSSl

Välkänd medlem
13 dec 2010
332
0
16
Detta är bara vad jag har hört!!! men har hört om dom som har haft samma problem, då är de soppa pumpen som har fått tuppjuck. detta löser man genom att köra den baklänges, man kopplar soppa pumpen till ett 12v batteri men man vänder på polerna så man kör den baklänges, sedan monterar man den igen som den ska. sedan ska det inte vara några problem. som sagt inget jag gjort själv men har hört något om detta... om du inte har fått igång den nu vill säga :)

wagge

Aktiv medlem
26 nov 2013
72
0
6
Stockholm
Tack! Precis samma här. Gjorde som du sa och pang så hoppa den igång. Men fan va man fick torrdra.
Tack alla för era tips!😀😀