Hjälp med borttagning av insugummina/reedsen?

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
Va & grejade lite med skotern i helgen & fick för mig att kolla skicket på mina insugsgummin samt reedsen om dom skulle va tät :cool: Plockade bort luftburken med 2 klammrar,sen så va det 2 klammrar till på gasarna från insugsgummina,då jag hade lossat gasarna så kom jag inte åt pga att det inte gick att flytta gasar paketet mer åt något håll :hmmmm2: & då undrar jag hur skall jag göra för att komma åt & kolla? Har jag gjort nå fel/missat nånting?:hmmmm2:
Detta gäller en Ski Doo Rev 600HO 03:a

// Tomas
 
Last edited:

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
48
Luleå
Närå, nått galet har du nog inte gjort men det är trångt utav h-vete att få loss gasracket. Du kan behöva lossa nån vajer eller slang från gasarna så kan du vika paketet åt sidan alternativt uppåt för att komma åt skruvarna till reedkorgarna. Tålamod och små fingrar brukar vara bra faktorer :biggrin1:

edit; sen kan det underlätta en hel del att skapa lite mer plats genom att iaf ta bort sekundärvariatorn.

 

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
Närå, nått galet har du nog inte gjort men det är trångt utav h-vete att få loss gasracket. Du kan behöva lossa nån vajer eller slang från gasarna så kan du vika paketet åt sidan alternativt uppåt för att komma åt skruvarna till reedkorgarna. Tålamod och små fingrar brukar vara bra faktorer :biggrin1:

edit; sen kan det underlätta en hel del att skapa lite mer plats genom att iaf ta bort sekundärvariatorn.

Ok ska man ta bort slangen med den röda ventilen på också eller ska den få sitta kvar? Vad är de igentligen? =)

// Tomas
 

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
48
Luleå
Du kan låta den sitta kvar. Det är förvärmningen till gasarna och det dräller lite glykol om du tar loss den. Om man stänger ventilen dräller det naturligtvis inga mängder men ändå onödigt att röra kylsystemet i onödan.
 

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
Du kan låta den sitta kvar. Det är förvärmningen till gasarna och det dräller lite glykol om du tar loss den. Om man stänger ventilen dräller det naturligtvis inga mängder men ändå onödigt att röra kylsystemet i onödan.
Vad är det enklaste att ta bort för att komma åt & plocka lös reedkorgarna? Är dålig på att meka men gör mitt bäta =)

// Tomas