Hjälp med beställning av boysen från usa!

Xcr 700

Välkänd medlem
18 okt 2009
122
0
6
stockholm
tjenamors! behöver få svar på några frågor. va in på pdsab.se och kolla på v-force3 reeds till min mxz 700-00a då märkte ja att det är inte samma typ av "korgar" på 00an som till 01an. men det står att v-force3 till skidoo 600 sdi 04-07 ska passa på min. va in på sled-parts.com senare och kolla på boysen och då hitta ja boysen till 600 sdi(alla årsmd) frågan är nu om det verkligen passar? sen fanns det 2 olika boysen kit, ett för 299 usd och ett annat för 399 usd som det följde med betydligt mer saker till. blir lätt förvirrad av det här och tänkte fråga om ni vet vilket man ska ha? har aldrig kört med boysen grejjer förutom på cross hojjar och det är ju inte samma direkt.
tacksam för svar!
mvh

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Köp dom billigare 299USD ifrån sled-parts.. du får med Power wings när de kostar 399USD och det ger ingen prestandaökning.. så bortkastade pengar säger jag.. på bänk märktes ingen skillnad =)

Och du ska ha Boyesen på din maskin.. Vforce3 är bra på en maskin som varvar över 8500 varv då vingarna har en annan konstruktion eller va man ska kalla det.. bladen är grövre och de behövs mera varv för dom ska öppnas =)

ecke12

Välkänd medlem
8 okt 2009
120
0
6
Hej

KJ Motorsport har bättre priser än Sled-Parts på Boyesen -men Devin är ju super snabb på meilsvar!

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
49
Luleå
Dollarkursen är tämligen fördelaktig nu ca 7,10 men kom ihåg frakt och trolig tull/moms. Priset för själva reedsen blir ju inte mer än drygt 2100 kr så det är ju snorbilligt. Du hamnar en bit under 3000 kr med avgifter+frakten. Devin är som sagt väldigt bra att ha och göra med så jag rekommenderar dig att kolla med honom vad han kan göra.

Lite nyfiken fråga: vad har KJ för pris på Boysen?

Xcr 700

Välkänd medlem
18 okt 2009
122
0
6
stockholm
Ja snacka lite med devin igår över mail, och han va osäker på om ja beställde reeds till en 600 sdi så visste han inte om det passade. det finns tydligen inte boysen till min 00a med rundtrottlar än, men att boysen håller på att ta fram det =/ så det blir nog v-force3 iaf för det skulle bli jävligt surt om ja chansar på att det passar och så gör det inte de, då skulle man bli lite lätt sur om man säger så =) men fan det måste ju finnas nån som vet på forumet! men ja har funderat på en grej nu! insugsgummina verkar ju spricka pga att luftburken lever sitt egna liv under färden. dvs den rör sig litegrann hur den vill och då är det ju ganska uppenbart att materialet ger med sig efter ett tag lr hur? så om man skulle komma på nån "gummiupphängd" lösning lr vad som helst som gör luftburken lite stummare så borde det funka att köra med v-force3 utan att skiten spricker? det verkar ju ganska logiskt iaf =)
mvh

ecke12

Välkänd medlem
8 okt 2009
120
0
6
288 dollar inklusive frakt på KJ Motorsport och då skulle dom skriva 50 dollar i värde på paketet så tull/moms blir inte många kronor -lär ju iofs märkas när det paketet dyker upp här i dagarna.

Xcr 700

Välkänd medlem
18 okt 2009
122
0
6
stockholm
ingen som har nån bra ide på hur man kan få fast luftburken så det slutar röra på sig som den gör ? känns så jävla surt att kasta ut pengar på nya reeds om skiten ska börja spricka efter 100 mil :(
mvh

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
49
Luleå
En skumgummiplatta bakom och en lite tunnare under burken brukar vara en populär lösning. Sen har ju Boysen reeds inte gummiinsug utan de är gjorda av metall. Därav deras överlägsna hållbarhet.

Xcr 700

Välkänd medlem
18 okt 2009
122
0
6
stockholm
okej det där med gummi bakom och under burken borde ju funka! men nu är det ju så att boysen inte gör till min model och ja har kikat runt på amerikanska forum där folk har prövat montera boysen på samma model som ja har utan att det funkar nå vidare =/ men om ja nu slår till på vforce3 hur blir det då med boostbotteln? dom har ju inge "uttag" för det...
mvh

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
49
Luleå
Just ja. Så var det ja. Bra läst av mig :hahaha:

Har själv haft en MXZ 700 00:a och en rekommendtion är iaf att montera Reedspacers! Ett enkelt sätt att förstora vevhusvolymen och erhålla ökat flöde. Beträddande boostflaskan så vill jag minnas att då det begav sig så var det poppis att plugga igen den samtidigt som man stoppade spacersplattor.

Kanske finns det att införskaffa lösa blad till din modell? Både power Reeds och Superstock är ju lösa:
http://www.boyesen.com/cwo/SNOW/Products

ecke12

Välkänd medlem
8 okt 2009
120
0
6
Fick mina Boyesen igår från KJ Motorsport -dom hade skrivit 25 dollar på värdet så jag slapp både tull och moms :)