Hjälp Kredit skuld

Desa

Välkänd medlem
11 dec 2010
516
0
16
Luleå
Har hitta mig en skoter jag vill köpa men kollade upp den idag då står de som upplysning KREDIT ..
Hur funkar de nu följer de med maskinen ?
Hur kan jag kolla hur mycket skulden är på ?

snabba svar åker imorgon och gör affär
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Det följer med maskinen, du kan nog inte se hur mkt krediten är på. Men det är bara prata med han och säga att du vill göra upp affären på banken, så betalar du till dom, istället för till han (förutsatt att du inte betalar mindre, än vad krediten ligger på), Så är problemet ur världen.
 

mattstar

Välkänd medlem
13 sept 2010
509
0
16
Östersund
Är bara att betala summan sen går ni tillsammans och löser skulden hans på banken eller via datorn så du ser att den betalas och sen är det lugnt.. Ägarbytet går visseligen inte igenom förren spärren är hävd dvs. VV fått uppgifterna att krediten är löst av banken:)

Lycka till!
 

pilten

Aktiv medlem
29 okt 2009
50
1
8
Kiruna
Gör som mattstar säger, gå tillsammans på banken å betala bort skulden på skotern. går inte att göra ägarbyte på ett fordon om det är kreditköpt. skulden följer inte med om du inte gör upp med banken han/hon har lån på att du tar över lånet. glöm inte skriva kvitto där det står att skulden ska lösas.
 

Desa

Välkänd medlem
11 dec 2010
516
0
16
Luleå
Fan vad bökigt men men får väl gå till banken eller så ger jag han bara dom tusen som överstiger skulden och löser den själv av wasa kredit,
Då vet jag säkert att de inte blir något men banken hade varit bäst,
Jävla skit system med kredit de är väl inte skotern som lånat pengar utan han som köpte den?
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Jo det är skotern som är ägare av lånet på sätt och vis genom att den står som säkerhet på att lånet kommer att betalas tillbaka.
Jag råder dig som de övriga att ta den här affären på banken så att du inte blir lurad på något vis.
Ring banken och fråga dom hur de tycker att du ska göra om du fortfarande inte nappar på våra tips.
 

mattstar

Välkänd medlem
13 sept 2010
509
0
16
Östersund
Det är bara att han betalar in rest skulden via databanken, den kommande avin han har plus allt som är kvar (Det stämmer han av med Wasa kredit) ! Det är enklast, då kan ni göra det hos han:)