Hjälp konstiga märken i mattan...

Modin

Välkänd medlem
17 nov 2009
244
0
16
32
Bollnäs
Tjena har konstiga märken i mattan har inte en aning vart det kommer ifrån... det är liksom som att något på boggien har tagit i... Jag hoppas någon har ett svar på detta!!!!!!!

Hoppas bilden säger det mesta!!!
 

Attachments

Modin

Välkänd medlem
17 nov 2009
244
0
16
32
Bollnäs
Dämparen tar i??
tror du det kan har blivit ifjol innan jag renovera dämparna?... Dom vart ju helt mjuk ifjol... körde någ så ganska länge också tror jag.. Tycker det ser ut som att främre dämparn har tagit i men jag e ju inte hundra.. Tack för svaret iaf=)


MvH:Modin
 

mxz 800

Välkänd medlem
4 dec 2007
490
0
16
Borlänge
Kan det säkert vara, kolla i instruktionsboken om du har någon, där borde det stå.
har haft en 700 edge själv en gång i tiden men minns inte spänningen, men prova att spänna på lite, du ska ett visst mått mellan slidsen och mattan när skotern är upplyft.
Säkert någon annan här som vet hur mycket det ska vara.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.469
383
83
Malå/Adak
Är bakre dämparen en piggybackdämpare?

Då har du förmodligen vänt dämparen fel väg när du satte dit den igen så att kanten på piggybacken tar i mattan. Kolla i någon sprängskiss vilken väg den ska vara från fabrik och se efter att du vänt den rätt
 

Modin

Välkänd medlem
17 nov 2009
244
0
16
32
Bollnäs
Okey men vad är en piggydämpare?=O =/ kanske har bild på dämparn så du kanske kan kolla=P
 

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Det är det främre/nedre fästet på den bakre dämparen som gjort de där. en polare har en rmk som det blev exakt lika på, stagen som går parallelt med dämparen blir lätt böjda och då viker sig det främre fästet ner i mattan.
 

Modin

Välkänd medlem
17 nov 2009
244
0
16
32
Bollnäs
Det är det främre/nedre fästet på den bakre dämparen som gjort de där. en polare har en rmk som det blev exakt lika på, stagen som går parallelt med dämparen blir lätt böjda och då viker sig det främre fästet ner i mattan.
Okey hur fan fixar man det då=O
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Mattan ska alltid vara så lite spänd som det är möjligt utan att den kuggar över för minsta rullmotstånd.

Dvs spänn mattan ganska löst, kuggar den över så fortsätter du spänna litegrann i taget tills den slutar.