Hjälp! Installera FT 2 passagerarsäte på Sks -21?

Lacelola

Ny medlem
5 mar 2023
4
0
1
48
Luleå
Hej! Jag blir inte klok på hur jag ska koppla in elen från min polaris sks -21 till passagerarsätet? Jag har letat överallt på youtube och Google men hittar inte just på denna skoter. Förstått att jag måste skarva och dra kabeln under tanken och min tanke var nu att skarva den från kontakten som går från hantagsvärmaren. Försökt hitta strömmen med testmejsel men inget indikerar, med skotern på… är det någon som vet exakt hur? (Jag behöver sätet vid enstaka tillfällen för tur med barnen)
 

Trigger

Välkänd medlem
6 feb 2013
185
15
18
Piteå
Kan noll och inget om el men jag vet vet att polaris har haft en plug and play kabel att köpa just när
man ska installera ft2 säte på en 155 så hör med din handlare. Säkert svindyr dock.
Misstänker att det är samma kabel som redan finns på 146orna under dynan.
Så är du bra på att tyda sprängskisser/elscheman finns ju alltid https://parts.polarisind.com/browse/browse.asp
så kanske det går att se vart 146ans kabel är kopplad.
 

Lacelola

Ny medlem
5 mar 2023
4
0
1
48
Luleå
Kan noll och inget om el men jag vet vet att polaris har haft en plug and play kabel att köpa just när
man ska installera ft2 säte på en 155 så hör med din handlare. Säkert svindyr dock.
Misstänker att det är samma kabel som redan finns på 146orna under dynan.
Så är du bra på att tyda sprängskisser/elscheman finns ju alltid https://parts.polarisind.com/browse/browse.asp
så kanske det går att se vart 146ans kabel är kopplad.
Jo men på den här är det inget utrymme för den bakom sätet, tanken är direkt, så måste koppplas/skarvas med ngn av kablarna framtill och sen dras under tanken, jag blir bara inte klok på vilken 😅 tänkte om ngn gjort samma på en sks 155.. 🤔
 

Drago

Semi PRO sledder
13 feb 2018
229
42
28
Finns inget färdigt kablage att köpa, du kan ta ström från någon ledig kontakt i påsen under tankpanelen.
 

Lacelola

Ny medlem
5 mar 2023
4
0
1
48
Luleå
Finns inget färdigt kablage att köpa, du kan ta ström från någon ledig kontakt i påsen under tankpanelen.
Jo, har grävt runt bland alla, tänkte ba vilken? Vilken som helst? Såg en som varit till en GPS, går den? El skarva på ngt sätt på handtagsvärmarna 🤔😅
 

Drago

Semi PRO sledder
13 feb 2018
229
42
28
Tack snälla, Yes tog bort kontakterna, skarvade och krympslang runt varje och över, sen drog den under tanken, tyvärr ingen värme ändå i handtagen. Vette tusan va jag missat 🤔
Okej, då måste du kontrollera att du har ström fram.