Hjälp! Drivhjul som tar i Boggieskenor!

Ubos

Välkänd medlem
9 nov 2008
232
0
16
Sundsvall
ja nu är det så här att jag har införskaffat mig 10k non-slip hjul. Satt 9k ''slip'' hjul förut.. Så frågan är kan jag/bör jag kapa boggieskenorna utan att nånting skulle sluta väldigt dyrt? skotern i fråga är en Mxz 440x -01a

// Stoffe
 

Ubos

Välkänd medlem
9 nov 2008
232
0
16
Sundsvall
jag satt kapen i min rev när de uppstod samma problem, se bara till att kapa rätt så inget går fel för då kan det bli dyrt.
jag kollade hur mkt plats det va från främde delen av boggieskenan till axeln som håller i balataremmarna och det är inte alls som en rev.. jag har cirka 2 max 3 centimeter från främre punkt av skenan till balataxeln medans en rev -03 har cirka 8. vet inte dom exakta måttena men det är en ganska stor skillnad iaf..
 

alexanaje

Välkänd medlem
1 feb 2010
272
0
16
örnsköldsvik
Hade likadant som du beskriver de går att kapa i dom där plastbitarna också så dom blir kortare, men då kapar du självklart på "baksidan" och sen kapar du skenan. Jag hade mxz skenor från 00 på min rev boggie innan jag bytte hela boggin så de borde fungera för dig med.
 

Ubos

Välkänd medlem
9 nov 2008
232
0
16
Sundsvall
okej jo det låter ju möjligt.. Mina plast bitar är redan kapade på ovansidan men det förstår jag inte vad det ska vara bra för..
 

skoternörden

Välkänd medlem
9 okt 2006
260
0
16
Haparanda
Tja. Jag hade liknande problem på min mxz när jag montera non-slip Drivhjul. Lösningen; Tog och kapa boggieskenorna nå centi och sedan slipade bort lite av plastklossen men kom ihåg skruven som sitter på undersidan av skenorna som håller i slidesen.