Hjälm till barn? 3år

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
Söker med ljus o lykta efter en bra hjälm, helst fullface till min dotter på dryga 3 år. Nu skall de ju ha så lätta hjälmar som möjligt pga nacken i den åldern och jag söker därför en enkel lätt hjälm och kommer också komplettera med nackskydd så det inte kan slänga så mycket då hon kör på sin xc120.

Var finns det?? Tips please... Och gärna något som inte kostar 4-5000 ;-)

Funderat på cykelhjälm av crossmodell (pallar den krascher på asfalt på cykel så pallar den nog att tippa i snön) men svårt att hitta storlekar för de minsta...
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Kan en slalomhjälm vara nåt? Stadigare än cykelhjälm... Vet dock inte om dom finns som fullface?
 

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
Jo har kikat på det med men finns mest bara öppna hjälmar.... Ingen dealbreaker iofs men vill gärna ha en fullface så det finns skydd om hon flyger framåt och landar på ansiktet så att säga.
 
J

Jona$

svårt med nåt full face utan att komma upp i viktklass, köpte denna själv till dottern idag.


229 på biltema.
 

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
717
80
28
Norderåsen
Jofa 2400 Junior väger bara 420 gram. Det har funnits integralbåge till dem men av någon dum anledning verkar de ha utgått men det kan ju gå att hitta om man söker lite. Har sådan till grabben.
 

mattstar

Välkänd medlem
13 sept 2010
509
0
16
Östersund
Har en Snowpro till mina barn och rätt lätta till bra pris men på gränsen. Men har hon även nackkrage så underlättar det ju och blir stadigare bäger runt 900 g.
Tycker personligen själv att det ej bör vara en öppen hjälm till dem men är jag det!
Vet det skall finas någon cyckel/cross hjälm någonstans som skall vara lätt och smidig men ej hittad!!