HJÄLP SKOTERN STARTAR EJ

mxz440rave

Aktiv medlem
8 feb 2007
96
0
6
fristad
ski-doo mxz 440 rave - 95. nu är det kris snön ligger för en gångs skull i södra sverige och då startar fanstyget inte.tog hem den från förvaringen och då startade den direkt,åkte 3,5 mil och gick perfekt,andra dagen totalt stendöd,3:e dagen startade efter 80 drag kanske och gick perfekt ca 1 mil.och nu stendöd igen.full gnista(har nog kollat 30 gånger)bytt stift,värmt dem med gasolbrännare,svarar inte ens med ett host med startgas,har haft kupevärmare i motorutrymmet 7 timmar,inte ett liv.finns enbart primer på den.gjort kompressons test 11-11,1.rave ventilerna vet jag ej hur de funkar men den går ju perfekt när den väl går.snälla hjälp snön försvinner väl här snart och jag måste åka NUUUUUU!!!!!!

mxz440rave

Aktiv medlem
8 feb 2007
96
0
6
fristad
jo då det får han.även om han inte skulle få nån soppa så skulle han ju hosta till på startgasen,de är det som jag tycker är lurigt.

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.614
10
38
34
Lugnvik
Pröva att slå ner lite bränsle i varje cylinder sen pröva, kan ju vara så att den tar tjuvluft eller dylikt.

_Tobbe_

Välkänd medlem
10 aug 2007
426
0
16
Ljusdal
Även om gnistan ser bra ut kan den ge fel. Har du bytt stift, men det kan jag tro att du har gjort så kolla tändspolen om det är nå fel.

Min skoter la av uppe i fjälls förra veckan och gnistan såg ut som vanligt men den startade inte förän jag satt i helt nya stift. Man kan bli lurad av gnistan ibland. Har även blivit det på en cross jag hade för något år sedan.

jungel_jim

Aktiv medlem
13 feb 2006
94
0
6
40
överammer
inga andra tankar???den går ju perfekt när den väl startar

kollat cdi:in o tändspolen ?? vanligt att de blir torr sprickor i cdi:in så att de kommer in fukt å då kan dom bli tjurig som fan . (brukar kunna funka med att man tar in dom i värmen ett tag)

mxz440rave

Aktiv medlem
8 feb 2007
96
0
6
fristad
ursäkta att jag tjatar men hade inte några av dessa symtom märkts när den väl går,har fått igång den nästan varje dag,men oftast efter en timma och blodiga händer.(lite jobbigt i längden)ps. när den är varmkörd kan jag starta och stänga av den hur många gånger som helst,då kan en 6 åring rycka igång den,men är den stenkall vågar man ju inte lova polarna att vi ska åka en sväng,för när min startar har de andra redan åkt färdigt.