HJÄLP !! , Sålt skotern men ägerbytet har inte gått igenom. Vad göra ?

marcus a

Ny medlem
2 aug 2007
2
0
1
Uppsala
Hej hej..

Sålde min V-max i vintras till en kille som jag tror kom från Knutby.
Av någon anledning så har inte ägarbeviset kommit in och registerats hos vv.
Så skulle ju vilja komma i kontakt med dej/honom.
Så är det någon som vet var jag kan komma i kontakt med honom så skulle ja va tacksam if ni kunnde höra av er!

Det är en röd v-max från -94 men dämpare från -96 (dom silvriga)
i övrigt så ser det i stort sett ut som en vanligt v-max :)
PLS 001 är reg nummret...

Tack på förhand //Marcus Axelsson 0739-204513
 

Niklas.L

Välkänd medlem
5 sept 2006
330
0
16
Sthlm
Sv: Yamaha V-max -94 inte stulen men ägerbytet har inte gått igenom! Uppsala

Måste du fortfarande betala försäkring å sån där?
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Sv: Yamaha V-max -94 inte stulen men ägerbytet har inte gått igenom! Uppsala

Är de inte du som ska skicka in lappen om ägarbyte? de är väll inte han? När du sålde din skoter tog du inte hans namn och telefonnummer nångång? o_O
 

Nenza

Medlem
22 maj 2007
6
0
1
Sv: Yamaha V-max -94 inte stulen men ägerbytet har inte gått igenom! Uppsala

Är de inte du som ska skicka in lappen om ägarbyte? de är väll inte han? När du sålde din skoter tog du inte hans namn och telefonnummer nångång? o_O

Är det inte alltid så att köparen skickar in ägarbytespapperen? För han/hon har ju ändå betalt en slant. I annat fall skulle ju säljaren kunna skita i att skicka in papperen och anmäla den stulen i stället.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Sv: Yamaha V-max -94 inte stulen men ägerbytet har inte gått igenom! Uppsala

Är det inte alltid så att köparen skickar in ägarbytespapperen? För han/hon har ju ändå betalt en slant. I annat fall skulle ju säljaren kunna skita i att skicka in papperen och anmäla den stulen i stället.

det är just därför man oftast får kvitto när man köper bil/skoter
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Regnr: PLS001
Färg: GRÖN
Fabrikat: AUDI 80 2,0 E
Årsmodell: 1994

Verkar ju lite konstigt.

Du kanske skrev fel reg nr.
Men i alla fall. Om det inte blivit ägarbyte på skotern så äger ju du den fortfarande.
Begär ett nytt reg. bevis å fyll i det på nytt.
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Sv: Yamaha V-max -94 inte stulen men ägerbytet har inte gått igenom! Uppsala

Är det inte alltid så att köparen skickar in ägarbytespapperen? För han/hon har ju ändå betalt en slant. I annat fall skulle ju säljaren kunna skita i att skicka in papperen och anmäla den stulen i stället.
På reg.beviset står det att både köpare och säljare har ansvar för att ägarbytet blir gjort, men eftersom att det är viktigast för säljaren så ser jag alltid till att göra det själv när jag säljer något reggat.

Vad dum nog att låta köparen skicka in pappret när jag sålde en cross en gång (E-reggad) vilket han inte gjorde, det var inte det lättaste att bli av med den sedan. Hade bara talat med köparen på telefon och inte skrivit upp varken namn eller nummer, och att jag fortfarande var registrerad som ägare märkte jag inte förän jag fick inbetalningskortet på registerhållningsavgiften ett år senare så då fanns inte nummret kvar i mobilen heller (hade förmodligen inte ens samma mobil längre...).
Det hela löste sig men inte på något regelrätt sätt så det tar vi inte upp här...

Hoppas du får tag på köparen, det är nog enda sättet att rätta till saken!
 

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
Sv: Yamaha V-max -94 inte stulen men ägerbytet har inte gått igenom! Uppsala

Är det inte alltid så att köparen skickar in ägarbytespapperen? För han/hon har ju ändå betalt en slant. I annat fall skulle ju säljaren kunna skita i att skicka in papperen och anmäla den stulen i stället.
Alltid säljaren som ska skicka in papprerna