HJÄLP Konstigt problem.

pacman_r

Medlem
14 mar 2010
12
0
1
Nälden
Har ett konstigt problem på min renegade 800 pt -05.
För två helger sedan så gick insugsgummit sönder på på ena cylindern så jag bytte båda gummina efter det så började maskinen gå snålt, vilket resulterade i en vevstaksskärning.
Renoverade hela bottendelen kollade alla slangar, insugningsgummina bestyckade upp till PJ20 och MJ450 men den går fortfarande snålt. Har labbat lite idag och om jag spänner chokewiren så det blir 1/4 choke så går han lite lite fett på lågfart men lite lite snålt på högfart. Till saken hör att innan gummit gick sönder så satt det PJ20 och MJ440 och den gick med gyllenbruna stift hela tiden.
VAD ÄR FEL??:hmmmm2:

pacman_r

Medlem
14 mar 2010
12
0
1
Nälden
Yess alla packboxar och alla ramlager, har även kollat med startgas runt p-boxar och insug men inte hittat nått läckage.

pacman_r

Medlem
14 mar 2010
12
0
1
Nälden
Ja det känns som att det är de som e problemet men jag hittar ingenstans som det reagerar med startgasen!
Glömde nämna att jag även schimsat upp nålarna.
Har även provat med andra reedkorgar om det skulle va nå stök med dom men ingen skillnad.
Börjar fundera om de skulle va nå broblem med DPM:en.

Erikzon

Välkänd medlem
1 dec 2005
160
0
16
Den kan väl även dra luft vid avgas om grenrörspackningar är dåliga?

Powerspec

Välkänd medlem
22 jan 2010
122
0
6
Malung
En polare hade samma problem att den skulle ha överdrivet mycket,, De va hans reeds som va trasiga.. Kolla så dina e helt täta

R

RevMan

Dags för ett leakdown test kanske.
Den borde gå riktigt bra med din förgasarbestyckning.
Om DPMen är paj så går den fett.
Du har inte haft in den på verkstad så den har fått ny programvara???

pacman_r

Medlem
14 mar 2010
12
0
1
Nälden
Har nu knulat i lågfart 25 och högfart 470 och kör jag lugnt blir stiften riktigt svarta och blöta, kör jag lite lagom blir dom svarta men ej blöta, vid hård körning blir dom vita men bara på avgassidan. kan det ha nått att göra med avgasportarna så han inte får ur sig avgaserna och blir för varm vid hård körning??

Nä har inte matat i nån ny programvara!!!