hittar inte no slip med rätt mått

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
Hej tyvärr hittar jag inga no slip som har det måttet jag söker. ( 1tum innemått 135mm yttermått 2,52 delning 7 kugg). Ni som kan får gärna hjälp till. Går det annars att tillverka nå egna drivhjul hur man nu gör det.?

Tacksam för svar
 

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
delningen och antal kugg bestämmer diameter och omkrets så alla 7kugg 2,52 delning har 138mm diameter. Detta är ju diametern utan noslip-tänderna

har du större delning blir diametern större. Likadant om du har fler kugg, vilken du nog förstår om du tänker efter lite
 

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
delningen och antal kugg bestämmer diameter och omkrets så alla 7kugg 2,52 delning har 138mm diameter. Detta är ju diametern utan noslip-tänderna

har du större delning blir diametern större. Likadant om du har fler kugg, vilken du nog förstår om du tänker efter lite
Det kan inte stämma då mina ska vara 135mm

84-0108-55 Kamera Drivhjul Yttre 7 kug, 2,52" delning, Ytterdiam. 135 mm 330,00 från duells. Men varför finns inte det måttet i no slip. Tänderna blir u lite mindre om dom ska få plats med den diametern.
 

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
Som anton skrev. Skit i vad det står för mm i diameter. Dom är vad dom är. Det är delningen och antal tänder som betyder nåt. Att en del kallar dom 135mm och en del 138 mm är antagligen bara ett avrundningsfel då man översatt från tum till millimeter.

Högst upp på denna sida är dom hjul du ska ha:
http://www.wahlracing.com/product.php?productid=19876&cat=276&page=1&click=srclick
Det var som attan du hittade synd nog var dom för stora. Det var 140 i diameter och jag bara 7 mm innan mattan tar i tunneln. Så det går nog inte endå tanken var om man kunde göra egna drivhjul. Men vilket material man ska ha då jag såg någon är på forumet som gjort egna drivhjul.
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Gör en drop'n roll, så rymmer du orginalhjulen. Dvs flytta ner kedjehuset, drivaxeln, variatoraxeln och sekundärvariatorn ett par cm, samt vrid bak nedre delen av kedjehuset samt drivaxeln ett par cm. Då blir det massor av plats i tunneln...

Detta är ett STORT jobb, men du verkar ju gilla att göra egna lösningar, så...
 

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge
Gör en drop'n roll, så rymmer du orginalhjulen. Dvs flytta ner kedjehuset, drivaxeln, variatoraxeln och sekundärvariatorn ett par cm, samt vrid bak nedre delen av kedjehuset samt drivaxeln ett par cm. Då blir det massor av plats i tunneln...

Detta är ett STORT jobb, men du verkar ju gilla att göra egna lösningar, så...
så avanserat vill jag inte pyssla med tyvärr