Helrenoverade skotrar, kolla gärna in!

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
Kolla gärna in skotrarna som jag och (jonasadolfsson) har rustat upp till nyskick.. ( arctic cat jag 3000) och (arctic cat wild cat).. lägg gärna en komentar också:) PS bilderna ligger i lite dålig ordning men tror ni själva kan lista ut vilka bilder som är tagna innan renoveringen och vilka som är tagna efteråt.;) -----> http://www.pixbox.se/usr_show_id49580_page0_order1.html
 

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
jävligt fräscha ! får man fråga hur mycket det kostade och hur mycket tid ni har lagt på det här? och ungefär vad som är gjort :p
 

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
Sv: Re: Helrenoverade skotrar, kolla gärna in!

jävligt fräscha ! får man fråga hur mycket det kostade och hur mycket tid ni har lagt på det här? och ungefär vad som är gjort :p
Wild caten köpte vi som den stod, ingen gnista och den stod som den stod på bilderna, en ren chansning på om vi skulle kunna göra någon affär. hade stått sådär några år vet ja utan stift i och så så vi viste inte i vilket skick motorn var men vi köpte skotern för 5000 betalar hälften var på alla summor så 2500 vardera då, sedan fraktade vi hem den, började skruva ner allt som skulle rustas upp. jonas pappa jobbbar på en färgaffär och har hjälpt oss väldigt mycket med färg osv och min pappa jobbbar på volvo lastvagnar så han har hjälpt oss med alla nya skruvar osv så vi la nog ut ungefär en 200-300 på skotern, hittade el-felet, fick den att gå bra och sålde sedan för 16 tusen så den affären kunde vi inte kllaga på , dock var det det många nätter man inte kom i säng förän frammåt 4 på morgonen men det var det värt!

Sen "JAGEN" köpte vi av min farbror för 500 kronor med dåliga slides, en matta som inte hade hållit länge föränn den hade gått av, köpte ny begagnad matta, nya slides, klädde om dynan, slipade ner och spacklade huven sen sponsrade pappsen oss med nya dekaler. tror vi la ner ungefär 2000 på den sedan sålde vi den för 7500 efter bara någon timme liggandes ute på blocket, men även på den skotern mycket jobb, mer jobb än wild caten, men det gav ju resultat också:)
sedan har vi fixat upp en yamaha br 250, en yamaha sw 440, byggt en kälke som vi sålt osv men dom har vi inga bilder på :/...

Tack för komentarerna:beer:
 
Last edited: