Help Me!!!!!

Yamaha_vmax

Välkänd medlem
1 jan 2000
568
0
16
Vi olje pumpen så är det ju 2 "sträck" som ska ligga sida vid sida vid full gas!

Om sträcket som ändras beroende på hur mkt man gasar om det sträcket går förbi det där sträcket som "sitter fast" alltså den går närmare föraren...Får den MER ELLER MINDRE OLJA DÅ????

TACKSAM FÖR SVAR!!!
 

Dark_Ice

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
Boden sverige
vet inte riktigt...men om skotern börjar gå orent så kan det ju vara en möjlighet att den får förmycket olja. annars så kan den ju skäraihop om den får för lite så kolla upp det!!! inte roligt när motorn skär ihop på en sjö långt bort åt helvete....been there done that=)
 

Yamaha_vmax

Välkänd medlem
1 jan 2000
568
0
16
[Uppdaterat: Senast editerat den 22-Mar-03 kl 12:58 PM (CET)]Just nu så får den på tok för mkt...blå rök när den r varm och sånt...


Men jag har köp en ny olje wire och ska ställa till den men jag vet inte år vilket håll jag ska ställa den:(


SVARA SNABBT!!!!
 

torbjorn

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.526
9
38
Sundsvall
Om den får för mycket olja trots att wiren är rätt inställd (strecken mitt för varandra), så är det nog något annat som är fel. Går armen på pumpen tillbaka till ändläget vid tomgång? Man kan ju tänka sig att något kärvar, att returfjädern vid armen är trasig eller så.
 

torbjorn

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.526
9
38
Sundsvall
Naturligtvis får den ju mer olja om wiren är justerad så att armen på pumpen dras för långt (alltså förbi "fullgasstrecket"). Och vice versa.
 

Johannor

Välkänd medlem
1 jan 2000
230
0
16
Men om du nu inte vet hur man justerar oljepumpen då rekomenderar jag att du ber någon som kan det att göra det åt dig. Vill du meka själv så kan du ju ta dig an nåt som du inte riskerar motorhaveri av.