Hede

vette89

Välkänd medlem
7 jan 2006
245
0
16
Sundsvall
Har tittat på en stuga i Hede (mot Sonfjället till) som vi är sugen på att köpa. Någon som känner till området? Hur är skoteråkningen där? Bra/många leder? All information mottages tacksamt, även om skidåkning och allt annat.
 

vette89

Välkänd medlem
7 jan 2006
245
0
16
Sundsvall
jammen600 skrev:
Det är bara att handla om du har dollarna för billigare blir det inte.
Ja, investeringen känns ok. Frågan är om det är rätt ställe att handla en stuga på? Men det känns som ett lagomt avstånd hemifrån (sundsvall) och direkt vid en slalomanläggning som i Vemdalsskalet blir ju alltför dyrt.
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Precis, ska du köpa i vemdalen så blir det dyrt, en kompis funderade om han skulle lägga ut 350000 på en stuga i vemdalen jag sa handla bara du! kan aldrig ångra dej, stugan var väl igentligen inte mycket att ha men än dock är den värd det dubbla i dag.
 

4stroke

Medlem
1 jan 2000
34
0
1
Uppsala Sverige
www.mickes.co.uk
Skoteråkningen är bättre vid Hede än vid vemdals skalet. Där får du inte åka in med skoter. Om man gillar att åka långa turer på skoter så är Särvfjället den bättre sidan av Hede. Skärsjövålens sida är inte sämmre men det är lägre sträckor innan du kommer på ett större led system. Mina svär föräldrar har stuga vid skärsjövålen och det är 3 mil till lofdalen och 2 mil till hede och 5 mil till Orrens värdshus som ligger vid foten av Särvfjället. Så det är fina skoter leder där uppe.

//Micke
 

JOS

Välkänd medlem
8 jan 2006
539
11
18
Gävle
Vi har stuga i Skärsjövålen, det är ett perfekt ställe! Vet inte hur föregånde menar med "Större" ledsystem, men kolla på skoterkartan så ser du att det ligger mitt i navet mellan lofsdalen - tännäs - vemdalen. Längre till funäsdalens system än Särvsjö-sidan, men där är det ju restriktioner på att bara köra på leden samt att det kostar dagkort att köra där.

Jag hade inte rekommenderat att köpa nära Hede dock, det skall var uppe vid Skärsjövålen, för ofta vid påsktid så har de nere i byn helt slut på snö, medans det kan vara 1m uppe vid fjället.

Finns ju även en liten backe som funkar bra för oss, vi har mindre barn o då är det kanon. Se www.skarsjovalen.com.