Hastighetsmätare

danne3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
142
0
0
På min gamla xlt så fungerar inte hastighets och tripmätaren. Vad jag har hört finns det ett fel som är vanligt på polaris vad är det? och var finns den?
mvh daniel
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Den vanligaste generella felet varför en hastighetsmätare/trippmätare inte fungerar är ju att vajern gått av. Brukar räcka med att köpa en ny univeralvajer för typ 49:- på t.ex. Skoterbutiken.se. Sen vet jag inte om det brukar vara nåt speciellt för Polaris.
 

Perrrr

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
38
Umeå Sverige
Om vajern är hel, vilket den borde vara kan det vara "drivpinnen" eller vad den heter. Det är en fyrkantig pinne likt en fjäder som sitter till hälften i drivaxeln och till hälften i mätarhuset som sitter på vänstersida av chassiet (Under sekundärvariatorn).

/Pär
 
E

eski

vinkelväxeln ? är väl grejen som sitter i variatorn och gör att vajern snurrar, kanske den är sönder?
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
[Uppdaterat: Senast editerat den 05-Jan-03 kl 10:06 AM (CET)]Läs vad Perrr skriver! Det finns ingen ``vinkelväxel´´ i variatorn !! ;)

mvh: Bosse.......
 

SnakeMan1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
27
0
0
www.ss440.tk
Vinkeldreven brukar gå tungt av allt fett som trycks i där & till slut så håller inte fyrkantspinnen...vanligtvis går dreven sönder åxå....annars kan det åxå vara som nån annan skriver,vajern är av....