Hastighetsmätare visar fel switchback assault -14

et_340

Välkänd medlem
5 jan 2006
124
0
16
34
Hej, märkte nyss när jag skulle kolla mätarställningen på min skoter att den stod på 917 mil, men har gått max 420 mil, insåg att hastighetsmätaren hade fastnat på 65 km/h...
har alltid tempen och tripen framme på displayen när jag kör och har inte märkt nånting.. har kört två turer på cirka 20 mil sedan jag kollade innan säsogen, och då stod den på ca 380 mil..

Antar att det inte går ändra tillbaka på något vis? utan bara att bita i det sura äpplet när jag ska sälja den..
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.606
793
113
Kramfors
De går inte ställa tillbaka men en beg display med lägre mil brukar inte va dyr,, allt från 500-1500kr.
Jag har liknade problem på mina båda pro rmk 13 och 15 mätarna visar dubbla farten och miantalet blir också de dubbla. De är inte fe på varesig displayen eller picup i mitt fall. De är någ som bytt ecu til en från kedjedrift eller programerat om dem till kedjedrif för då blir de en jäkla fart om man har beltdrift som jag har.
I ditt fall är de väl fel på picuppen.
Jag har en picupp till salu.
 

et_340

Välkänd medlem
5 jan 2006
124
0
16
34
Okej så milen lagras i displayen och ingen ECU eller liknande?
Timmarna är ju låga i mitt fall i alla fall så det går väl lista ut ungefärligt miltal.. vad ska du ha för den då? Den får plats och skickas i ett brev va?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.606
793
113
Kramfors
Yes milen lagras i displaen och timmarna i ecu därför bör man gå enbart efter timmarna. Lössnömaskiner brukar ha en medelhastighet av 18-25kmt 20-23 kmt mest vanligt. Ex en maskin har gått 200 tim så räknar jag 200 x 22kmt = 440 mil.
Jag kom som tur va på att du har annan hastighetsgivare på vänster sida drivaxel för SB Assault har kedjedrift.En sådan givare har jag inte men hör med skroten White Powder för han har allt till polaris
 
Last edited:

et_340

Välkänd medlem
5 jan 2006
124
0
16
34
Okej tack så mycket för informationen
Ja det känns ju enkelt att fuska med milen när man bara behöver byta display


Skickat från min iPhone med Tapatalk