Har Ski-Doo Summit sp 600 2013 tMotion ?

Powder power

Välkänd medlem
9 dec 2013
104
0
6
Tjena :), undrade om Ski-Doo Summit sp 600 2013 har tMotion dämpare, + kan jag ta bort Swaybar:en för att få skotern lättare på sidan utan skador på dämpare ? + är Ski-Doo Summit Sport samma sak som Ski-Doo Summit sp? :unsure:

Powder power

Välkänd medlem
9 dec 2013
104
0
6
Så de är bättre med de borta om man gillar och boondocka ? Och det blir inte för hög belastning på dämparn ? :/

lynxboondocker800

Välkänd medlem
25 jan 2012
212
0
16
Sollefteå
Nä de är inge fara å köra utan krängningshämmare. Finns ju som tillbehör, iaf till Lynx, ett snabbfäste för krängningshämmaren så man tar lös den å sätter fast den på 10 sekunder... Skulle nog inte sålts av BRP om dämparna inte tålde det...

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Den har inte t-motion. Är en vanlig xp inte xm

Går att uppgradera boggien ganska billigt. Åf säljer ett komplett kit för någon tusenlapp.

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Skaffa en styrhöjjare med rätt längd så ska du se att det blir lättare.
jag är 176 och vill nog ha mellan 130 och 160mm ungefär. är lite olika eftersom din styrstång sitter längre bak än xm/freeride så kanske du ska ha en som är lite längre och se till att vicka ner den rätt långt bakåt.
Kanske inte helt i linje med styrstången men absolut inte rakt upp.

sport och sp är inte samma paket. SP har stora mätaren har jag för mig.
Den enda sport jag vet om som funnits i sverige var 500ss 2009 som hade 15"matta istället för 16" den hade nog snäppet sämre dämpare än everest också, sp ska nog vara rätt så lika som everest med mätaren som skilljer förutom uppdateringar genom åren som olika mattor och skidor.