Har ngn monterat 180hk mcx kit på 4-tec?

Gillarsnö

Välkänd medlem
27 jan 2010
578
1
16
Hudiksvall
Halloj,
Har beställt ett 180hk kitt till min R 1200X 2010 men jag undrar om det är nån mer än jag som fegat och bara kör med lilla kittet?:bigsmile:
 

Daljoo

Välkänd medlem
23 mar 2006
200
0
16
Vännäs
Halloj,
Har beställt ett 180hk kitt till min R 1200X 2010 men jag undrar om det är nån mer än jag som fegat och bara kör med lilla kittet?:bigsmile:
Vet att Motorbolaget i Umeå monterat 180hk-kitet till en kille. Det var tydligen lite pill, framförallt med att få till grenröret. Jiggen som följde med var inte riktigt hundra...

Känner en kille som provkört den också och han var väl inte superimponerad men då hade han 255hk-kitet som referens :)

Har också hört att Nila Fritid i Malå beställt två 180hk-kit så nog kommer det rulla några såna i vinter.
 

Gillarsnö

Välkänd medlem
27 jan 2010
578
1
16
Hudiksvall
ok, vet du vad det är för mall och till vad, ser ju ut på bilderna som att det är "Bolt on" men de kan ju förstås vara annat när man har grejerna framför sig:)
Jag vet att motorhuset har monterat på nån eller några med gott resultat men det är klart att de är ju bara 180hk...
 

Daljoo

Välkänd medlem
23 mar 2006
200
0
16
Vännäs
ok, vet du vad det är för mall och till vad, ser ju ut på bilderna som att det är "Bolt on" men de kan ju förstås vara annat när man har grejerna framför sig:)
Jag vet att motorhuset har monterat på nån eller några med gott resultat men det är klart att de är ju bara 180hk...
Är en jigg som används för att svetsa ett fäste på originalgrenröret om jag förstått det rätt. När Motorbolaget använde sig av jiggen hamnade grenröret snett och tog i styrstången.

Har du tänkt montera kittet själv? Prata isf med Motorhuset så får du ju veta om det är något som är klurigt...MCX är inte så bra på supportbiten... telefontid mellan 14-16, då de knappt svarar och skriver man ett mail får man svar på 2 av 4 frågor. Men göra fina grejer det kan dom iaf och det är ju huvudsaken :)
 

Gillarsnö

Välkänd medlem
27 jan 2010
578
1
16
Hudiksvall
ok, tack för den infon, några veckor kvar tills grejerna kommer men jag ska (försöka)montera det själv:)
Hade faktiskt ingen aning om att man måsta svetsa om grenröret själv, trodde det va klart med flens till turbon så man bara kunde byta delar.
Mvh Nilas
 

Gillarsnö

Välkänd medlem
27 jan 2010
578
1
16
Hudiksvall
ok ok, så om man skulle vilja bygga tillbaka ngn gång så måste man skära isär det där igen eller köpa en ny rör bit då alltså?