Har någon en Yamaha SM 340?

Aggrovator

Välkänd medlem
12 sept 2009
216
0
16
Östersund
Den första skoter jag hade var en SM 300 och då var jag väl kanske 14 år. Skicket på den var rätt OK då jag fick den men efter två säsonger så kuggade den över hela tiden, chassit vek sig på ett antal ställen efter för många hopp och hårda snövallar...

Fet ***** eloge för bränsleekonomin dock, kunde ju köra en vecka på 5 liter...
 

scalare

Medlem
5 jan 2009
26
0
1
Umeå
Då bumpar väll jag tråden då :) Jag har en sm340 som inte får soppa öht.
Misstänker membranen i förgasaren. Dock så ser dom inte på något sett spruckna eller liknande ut. Kan det vara dom ändå? Den går med extern soppa pump, men då flödar den över hela tiden.


Var någonstans kan man hitta en renoveringssats till denna förgasare?


Mvh
 

Et_power

Välkänd medlem
8 jan 2008
212
0
16
Albacken
Jag har precis köpt meig en gammal sm jag å men det sitter en kehin pf10 förgasare på nu så jag är tacksamm om någon vänlig själ skulle vilja berätta vad det sitter för förgasare där orginal.

Mvh Henrik
 

Gabbe-Yamaha sm 300

Aktiv medlem
7 dec 2009
60
0
6
Avesta
Bild 234.jpg

Jag har en Yamaha sm 300. Har gått bra hela vintern hittills:)

Har tidigare haft lite problem med drivningen på den, drivhjulet tog inte drivning i mattan när man skulle iväg. Men när man väl komm iväg med den så drev den på hur bra som hellst :hmmmm2:

Startar gör den i -25 utan större problem :biggrin1:


Lägger även upp en bild på värstingen där han går på skidlyft haha
 
Last edited:

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Tänk om man kunnde få tag på en S 350 Europa lr the frogg som dom också
kallades tycker dom är sjukt läcker, nåt att putsa på när man inte har nåt
att göra.
 

Gabbe-Yamaha sm 300

Aktiv medlem
7 dec 2009
60
0
6
Avesta
Hej alla glada :)
Skrev lite tidigare om min yamaha sm 300, jag skrev att den hade gått bra utan problem hittills i vinter. Ordet "hittills" har numera upphört att gälla.

Fick för mig att jag skulle ta en sväng med pärlan nu på eftermiddagen. Tankade å pysslade lite med den innan jag skulle fara iväg, hade tänkt att åka en timme eller två. Han väl åka ca 5 minuter innan den börja strula.

Skulle över en rätt så stor plogvall, så jag fick ta lite fart (ett måste) med min pärla, annars vill han gärna köra fast. Så det blev lite som ett hopp över där, och när jag landade så skramlade det till i boggyn och det gnisslade och lät. Var inte långt hemmifrån alls så jag körde hem den fast nått var fel på den. Och när jag kollade i boggyn så stog hjulen åt alla möjliga håll, ena armen och hjulet stod rakt upp, så mattan satt helt snett, inte konstigt att det gnisslade :hmmmm: Men jag får väl ta och titta på det imorn och se om det går att laga. Mvh
 

tofferacing

Välkänd medlem
15 dec 2008
297
0
16
prärien
Givetvis har jag 2st pärlor ståendes.men har förgasarproblem på bägge 2, har en enkel fråga vart beställer jag renoverings satser till förgasarn? behöver även 2st av boggiefjädrarna som sitter längst bak..? tack på förhand å jublar varje gång jag slipper bära sm-340 !!!!
 

Mr_Ed

Välkänd medlem
2 mar 2008
358
0
16
Har oxå en Sm340 från 77 tror som e i skappligt skick har jag för mig den har stått i en lada dom sista 8-10 åren:)
 

Gluggen

Medlem
22 feb 2010
30
0
1
Huddinge/Tungelsta
Hallå gott folk jag skulle ut å köra en sväng med min gamla sm 340 nu som har varit en jävligt bra maskin hela vintern efter motor renovering m,m men när den stog och gick på tomgång så la den bara av å all gnista försvann nån som känner igen problemet?

Mvh
 

smarn

Ny medlem
9 mar 2010
2
0
1
Snöberg
Kolla med Hasse på Rinab han verkar fixa allt .Han fixade två kolvar till min ena sm som från början verkade helt omöjligt att få tag i .Han skickade först efter en gång och fick hem fel (från usa)men gav inte upp för det utan skickade en gång till och det blev napp två spritt nya . Så mycket godwill. Så jag tror han fixar det också! mvh SMARN
 

Mr Sm-X FR

Välkänd medlem
17 mar 2007
538
0
16
Lauker
Ta upp svänghjulet och kolla brytarna, ev mäta upp spolen, har ev en orginal service handbok snart så jag har nog värderna då