Har moder natur supit till ?

Skoterpeppe

Välkänd medlem
5 jan 2006
124
0
6
Sandviken
1 Dm...?
Skumt, här i sandviken kom det ca. 5 cm.. bittert.. behövs iaf 2 Dm innan man kan ta ut skotern ur garaget igen..


ejwbegysv skrev:
Snöade ca 1 dm inatt i Gävle.. Inget än i gördalen..
 

mikaelvoss

Välkänd medlem
1 jan 2000
342
0
16
Örnsköldsvik

Moose

Välkänd medlem
1 jan 2006
162
0
6
Ja stämmer det på den sidan ! Så kan jag skippa julklappar nästa år !!! Det vore en dröm :cool:
 
E

ejwbegysv

Haha.. ja om man kollar Mån-Fredag så ska typ gävle få totalt 3dm med snö :)
 

PärHagman

Välkänd medlem
11 maj 2005
544
0
16
34
Drängsmark
Jag kan inte fatta varför vi har fått så lite snö ?
förra året vid samma tidpunkt hade vi 50cm snö puder å det har vii haft i år med på vissa ställen där det har drevat typ men nu har vi inte ens 10cm på en de ställen och det är skare ända ner till backen ?.
Jag hoppas verkligen att det faller mera snö för jag tycker att ozon lagret inte ska ha "tynat" bort redan de har ju sakkt att det ska ta flera hundra år eller tänker jag fel?.
men är detta ett positivt tecken eller kommer vintern hålla i sig längre nu eller och attt det kanske faller 40-50 cm till kanske, skulle ju vara ganska roligt att köra skoter i maj.
Jag bor i skellefteå/västerboten en snöfattig region.
 
E

ejwbegysv

Nu har dte kommit massor med underbar puder i Gördalen.. nu blir det att åka upp 4 av 4 helger på raken :)
 

Moose

Välkänd medlem
1 jan 2006
162
0
6
Polarsson skrev:
Svar till Moose: det finns snö i jämtland, åk till Oviksfjällen så får du se på toppen-före.
Tackar för tips ! ;) Men skulle vilja ha lite snö runt Bräcke trakten. (Gimdalen)
 

Jonny_S_län

Aktiv medlem
1 jan 2000
77
0
6
Absolut i särklass längst sydväst i värmland du kan komma.(årjäng)..nästan 60 cm och fin fin botten...ljuuuuuuuvligt :cool: :cool: :cool:
 
E

ejwbegysv

Har precis kommit hem från Gördalen... Ojoj.. underbart före...

2 dm med puder.. lite skare och sen 5-6 dm med puder igen... = tar det lugnt så flyter man uppe på... Gasa på och man sjunker :)

Bättre än sex... (och nu fungerar ju skotern igen jippi..)