Har Leden startat valrörelsen?

GeK

Välkänd medlem
1 jan 2000
593
3
18
Stockholm, kör i norra dalarna
Såg er "artikel" om försäkringar och börjar undra vad denna sajt är på väg. Känns bara som rejäl skrämselpropaganda och undrar ödmjukast om ni har och i så fall vilken politisk koppling?

GeK

Välkänd medlem
1 jan 2000
593
3
18
Förstår dig i princip men inte i denna sak. Det är väl, i alla fall för oss över 30, ett välkänt faktum att Folksam härstammar ur den s.k. "folkrörelsen" från 60-70 talet, samma som COOP/Konsum. Man kan därför med goda grunder ifrågasätta deras politiska oberoende. Detta kombinerat med det frekventa användandet av den välkända demoniseringsetiketten "borgarna" gör att artikeln känns väldigt politisk.

rydde

Välkänd medlem
1 jan 2000
425
5
18
48
Luleå
GeK skrev:
Såg er "artikel" om försäkringar och börjar undra vad denna sajt är på väg. Känns bara som rejäl skrämselpropaganda och undrar ödmjukast om ni har och i så fall vilken politisk koppling?
:cool: instämmer, jag fick också lite obehagliga vibbar av den notisen

E

Ej medlem/Inloggad

Fri debatt !

GeK skrev:
Förstår dig i princip men inte i denna sak. Det är väl, i alla fall för oss över 30, ett välkänt faktum att Folksam härstammar ur den s.k. "folkrörelsen" från 60-70 talet, samma som COOP/Konsum. Man kan därför med goda grunder ifrågasätta deras politiska oberoende. Detta kombinerat med det frekventa användandet av den välkända demoniseringsetiketten "borgarna" gör att artikeln känns väldigt politisk.
Det är väl bra att politiska idiotförslag som direkt eller indirekt slår mot skoterrörelsen belyses.
För skulle alla tidningsutgivare, politiskt beroende eller oberoende, bara tänka på att inte stötta sig med någon politisk falang, så skulle vi ju inte heller kunna debatera och skriva om alla dom idiotiska lagar och förslag till nya lagar runt snöskotern, som den nu styrande rödgröna röran har åstadkommit vid sin tid i makten.

GeK

Välkänd medlem
1 jan 2000
593
3
18
Jodå, jag håller med och hade Leden.net haft en öppen politisk inriktning hade jag bara accepterat att det var så. Nu kallar dom sig oberoende men för mig är artikeln klart politiskt vinklad. "Borgarnas" förslag om ändringar i försäkringssystemet är förstås en mycket större fråga än att bara vräka ur sig "vinner borgarna kommer skoterförsäkringen kosta 40.000". Det känns lite unket, slagordsmässigt men det brukar väl bli det när valen närmar sig antar jag.