Handla på sled-parts

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
de är helt kanon, otroligt snabb på att svara på mail.
släng i väg ett mail till han med vad du vill beställa samtidigt som du ber han skriva ner värdet på paketet så du slipper tull och moms
 

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
36
Engelska gäller. Snabb leveranstid på mina skidor iaf, ungefär en vecka.
 
K

kenth

Eller så beställer man genom sin ÅF och gynnar honom så försäkrar man sig om att han finns kvar på eran ort.
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Kan varmt rekommendera sled-parts. Mycket snabb på att svara på mail, även på helger. Och mycket trevlig och hjälpsam. Gjorde en specialbeställning på mina skidor och det var inga som helst problem för honom. Hade frågat 5 ÅF i sverige innan och det gick inte. Han skickar alltid som gåva och skriver alltid ner värdet på paketet så du antingen slipper betala tull/moms eller så blir det mycket mindre än det egentligen skulle vara.
Kommer garanterat beställa där fler gånger.

Det där med att köpa och gynna åf i sverige håller inte då man kan köpa från usa för halva priset och då är frakten också inräknad. Visst håller jag med om att vi vill ha kvar dem men alla skiter inte pengar och kan man då handla för nästan halva priset så är ju folk inte dumma. Man kan ju hoppas att detta är en klocka för svenska generalagenterna att reservdelspriserna är för höga. Det är ju synd att återförsäljarna får ta stryk pga det för de sätter ju inte priserna.
Sen vet jag att dom är väldigt medveten om det. Ofta när jag handlar på ett ställe här i stan så får jag nästan alltid lite rabatt. Köpte ett par handskar för 845:-, får jag 800:- sa han. Nå smådelar till farsans skoter en annan gång, blev 560:-, får jag en femhundring sa han då. Samma sak till kompisarna.
 

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
36
Skulle inte gynna ÅF i Sverige som tog nästan 5500:- för mina skidor när dom kostar hälften i USA. Visst skiljer det några hundra kanske, men inte flera tusen.
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Har betalat både direkt med kreditkort och via Paypal. Beror lite på var du beställer. Tror inte det är någon fara från de stora "världskända" butikerna. Men man kan aldrig vara överförsiktig.
 

ecke12

Välkänd medlem
8 okt 2009
120
0
6
Har också handlat en del på Sled-Parts rekomenderas starkt! dom skrev ner värdet till 50 dollar så jag slapp tull/moms då jag köpte SLP PP och lite orginal reservdelar till Ski doo

kan bara hålla med att det är skandal vilken skillnad det är på priser , någon tjänar uppenbarligen välldigt mycket pengar på detta.
 

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Har också handlat en del på Sled-Parts rekomenderas starkt! dom skrev ner värdet till 50 dollar så jag slapp tull/moms då jag köpte SLP PP och lite orginal reservdelar till Ski doo

kan bara hålla med att det är skandal vilken skillnad det är på priser , någon tjänar uppenbarligen välldigt mycket pengar på detta.
På Arctics grejer har det nu blivit så att det som listas i dollar på de amerikanska/kanadensiska sajterna, kan tas x 20 för att få priset hos svenska återförsäljaren. Alltså ungefär tre gånger så dyrt som på andra sidan Atlanten.

APV-vajrar till en Mountain Cat 800 gick på $100 inkl frakt för två st från USA. De skulle kosta 1800 kr styck i Sverige. Kan ha varit det värsta påslag jag sett :)
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Beror på om han har grejjer hemma, men han är riktigt snabb att ta hem grejjer så 2-3 veckor på sin höjd. Mycket bra att ha och göra med!
 

Kathalon

Välkänd medlem
28 jan 2011
382
0
16
Hemmingsmark
Kan ni säga vad frakten har gått på, samt vad ni köpte? Är grymt sugen på detta.

Tycker dock de är synd att man måste beställa från USA, skulle gärna köpa för att stödja våra handlare, men priset blir definitivt en avgörande fråga när de handlar om halva priset eller mer.
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Han skrev i mailet att frakten skulle gå på 135$ så jag blev lite förvånad men jag orkade inte bry mig. Sparade väl typ mellan 1500-2000 kr sammanlagt. Men blev lite av ett impulsköp nu eftersom jag vill ha grejerna till slutet av vecka 8. Får bara hoppas att dom kommit då.
 

MAarkus

Välkänd medlem
1 sept 2010
278
0
16
Älvdalen
de är riktigt bra att ha att göra med kmr att beställa från dem igen, jag fick betala 165$ i frakt då jag beställde 2par skidor, 2st slutburkar, reeds å en lyktsköld