Halvgas=går bra! Fullgas=går dåligt??

kokko

Ny medlem
1 dec 2004
4
0
1
Skutskär
www.gjrc.tk
Enduro 600 -01
När jag gasar fullt så varvar den upp bra i några sekunder, sen dalar varverna sakta men säkert nedåt o skotern går knappt 70 km/h, släpper jag gasen o trycker på igen så går den bra igen i några sekunder, sen samma sak..
Lyfter jag upp den på plats o gasar så varvar den fullt när jag har halvgas o gasar jag mer så går den sämre!!
Nån som har nå ide vad de kan vara för fel??
Jag plockade bort förgasarna i höstas o öppna de lite grann o gjorde rent, kan de ha hänt nåt då?? Märkte detta när jag var uppe i lofsdalen o åkte, jag körde lite hemma (Gävle) i början av december o då gick den bra.. Kan höjdskillnaden ha nå verkan??

Tacksam för svar!!
 

snotric_power1

Semi PRO sledder
19 nov 2004
64
0
0
dalarna
kokko skrev:
Enduro 600 -01
När jag gasar fullt så varvar den upp bra i några sekunder, sen dalar varverna sakta men säkert nedåt o skotern går knappt 70 km/h, släpper jag gasen o trycker på igen så går den bra igen i några sekunder, sen samma sak..
Lyfter jag upp den på plats o gasar så varvar den fullt när jag har halvgas o gasar jag mer så går den sämre!!
Nån som har nå ide vad de kan vara för fel??
Jag plockade bort förgasarna i höstas o öppna de lite grann o gjorde rent, kan de ha hänt nåt då?? Märkte detta när jag var uppe i lofsdalen o åkte, jag körde lite hemma (Gävle) i början av december o då gick den bra.. Kan höjdskillnaden ha nå verkan??

Tacksam för svar!!
högre höjd=motor behöver mindre bensin...
 

jonkeroret

Medlem
1 jan 2000
36
0
1
Kalix Swe
Liknade problem på en XCR 440 -98! Det visade sig vara glidklackarna i sekundärvariatorn som var helt slut, vet inte om det sitter sådana i nyare lynxvariatorer men sitter d det så kan det vara värt att kolla upp....!