höjning

jeens

Välkänd medlem
23 maj 2006
120
0
6
Hur höjer jag en SRX ( 2001 ) på bästa å billigaste sätt fram ?
 
Senast redigerad av en moderator:

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
Platt järn

prova med platt järn gjorde jag då jag höjde min gammla srv och det funka toppen bra!


Mvh//Jonas
 

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
Jag skulle prova att flytta ner "det övre" fästet till dämparen. Nu vet jag inte precis hur det ser ut med styrstag å krängningshämmare på yamahan... men de borde funka?!
sen vet jag inte riktigt vad SRV 540 menade för han har ju termosdämpare på SRV antar jag?! Ha'de
 

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
Oki... Nu när jag tänker efter så förstog nog jag det med :rolleyes: ! Ha'de
 
Senast redigerad av en moderator:

vette89

Välkänd medlem
7 jan 2006
245
0
16
Sundsvall
Men om man höjer fram så ökar man ju skidtrycket något enormt, eller......? Måste man inte då höja boogien (eller sänka, beror på hur man säger/tänker :rolleyes: ) motsvarande? Men då ändras ju mattans attackvinkel till det sämre. Är inte risken stor att det blir fel och man får hålla på halva säsongen och leta en bra inställning?
 

jeens

Välkänd medlem
23 maj 2006
120
0
6
jag har nu höjt min srx fram och nu har jag funderingar på att höja den bak också. men frågan är hur mycket jag ska sänka ner den bakre infästningen och den fämre så att boggien fungerar bra med höjningen fram.
när jag höjde den fram gjorde jag nya fästen i trailing armen som är 70mm högre upp än orginal.
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Funderar också på att höjja min srx, har också tänkt på att flytta upp fästet på trailingarmen. Har du nån bild så att man kan få se hur du gjort?:)