Höjning igen!

Perrrr

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
38
Umeå Sverige
Jag har inte monterat handvärmarna på styret änn. Jag tänkte prova och se hur det går utan först. Men tumvärmaren har jag kopplat in. Jag har inga yamaha grejer på styret. Jag köpte bara ett par billiga handskydd fårn mopedhandlaren och använde orginalgashandtaget. Jag provade göra egna hashandtag men det var svårt att få rätt spel på vajern. Däremot så har jag gjort ett eget fäste för själva gashandtaget och egna fästen för handskydden. Jag gjorde det av vanligt plattjärn som jag bockade till, svetsade och slipade till lite. Sen gjorde jag styyrhöjaren av en plåt som jag bockade lite så att inte styret kommer så långt bak. Det hade gått bra att använda orginalfästena för gashandtaget osv. men jag tyckte att dom vart lite väl stora och klumpiga så jag gjorde dom här grejerna själv. Styrhöjaren höjde styrfästet med 130 mm men crosstyret är inte lika högt som orginal, men det kanske vart lite väl högt ändå. jag har inte förlängt några vajrar, det enda jag fick göra var att skära ett litet hål i plasten som går till luftburken. på så vis kunde jag dra själva klumpen som delar vajrarna närmare styret. sen klippte jag bara av några stripes så bromsslangen vart längre.Jag fick ta lös oljeslangen så jag kunde placera oljevajern lite bättre.

Ska du köpa ett nytt styre också eller? Jag köpte mitt på www.crossbolaget.se. Om du vill kan jag ta bättre bilder på styrarrangemanget?
 

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
har ett crossstyre som ligger och väntar på att bli monterat!
gick dina värmare sönder när du tog lös hantagen? hur fick du lös dom?
hur brett är ditt styre från kant till kant?

 

Perrrr

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
38
Umeå Sverige
Mitt styre är brett, nästan lite väl tycker jag men det får jag prova ut sen. Tror det är 800? Jag kan mäta det sen. Mina handvärmare höll. jag brukar ta tryckluften, det brukar vara enklast. det är bara att styra in blåsmunstycket i ena änden av handtaget och blåsa på, om man då samtidigt vickar lite på handtaget så är dom enkla att ta lös. det kan ju gå att göra likadant fast skicka in lite vatten med tvål eller diskmedel. Mina handvärmare är klistrade på styret så jag är lite tveksam om dom går att få lös hela. sen blir man antingen tvungen att borra hål i styret för att kunna dra ut kablarna till värmarna nere vid styrfästet. Eller att vända på värmarna så att man drar kablarna synligt hela vägen. jag är lite tveksam till att borra hål där nere i styret, det bör ju hålla med det blir ju en försvagning så jag tänkte prova utan värmare och se hur det går..
 

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
ok för handtagsvärmre är ett måste!
skulle inte klara en vinter utan det faktiskt...

Hörde att det skulle vara dyrt att köpa nytt om man skulle lyckas pajja det
 

Perrrr

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
38
Umeå Sverige
njaa jag tror att jag har sett några för runt 200 kr paret, såna där av klistermodellen. Det var på nån internet sida.
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
www.skoterbutiken.se har två modeller för runt 200-ingen. Tror även att www.rinab.nu har liknande.
Har själv köpt såna där självhäftande, 200 kronors och de funkar bättre än väntat! Har även lyckats "återanvända" dom, dock så fick jag limma fast dom andra gången. :)
 

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
har inte hunnit fota än men ska fixa det snart... har problem med internet där jag bor så allt går lite segt!
men bilder kommer va så säker =)
 

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
http://200sx.kicks-ass.net/tk/img3fd0860d04e5c.jpg

så blev den men 32mm matta samt höjd ca 5cm.
På bilden så hänger den lite.

här finns det några bilder till..
http://200sx.kicks-ass.net/album/album.php?username=tk&cat=1017

ska fota den senare i helgen då jag ska flytta på den från garaget
 

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
Äntligen var man färdig med höjning av boogien samt byte till en 32mm matta.
Boogien är även kortad till 307:s mattlängd.

Kan bara säga att det blev helt perfekt med 5cm höjning! Var faktiskt inte så svårt som jag först hade tänkt mig!

http://200sx.kicks-ass.net/tk/img3fd1ebefd1fa8.jpg
 

Fastman

Välkänd medlem
1 jan 2000
116
0
6
Sverige
medlem.spray.se
[Uppdaterat: Senast editerat den 08-Feb-04 kl 05:06 PM (CET)]Du sa att du hade kortat till 307 cm matta? Hur lång är den original då?

Kollade lite, det verkar vara 320 cm matta på enduron va?