Höjd på snopro 440 -04

jompa_

Välkänd medlem
15 jan 2008
246
0
16
Umeå
Har en fråga angående höjden på en snopro 440 från 04.
Är dom oftast inte högre än det här?
Eller är det bilden som luras :hmmmm2:
 

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
jag TROR att bilden luras lite lite grann, iom att den är tagen lite upp ifrån men -04 är inte nå mycke högre än sådär..jag vet inte hur det är med andra årsmod
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Svårt att dömma av bilden, men jag tycker mig förnimma bakre boggiefästets bult sitta på ovansidan fotsteget.
Alltså att skotern är sänkt, tillika boggien höjd. Framtill finns det också två hål, på olika höjd. Är det bara ett så finns det anvisningar till borrhål inne i tunneln.
Osäker på om det är monterat på högsta eller lägsta från fabrik.
 

jompa_

Välkänd medlem
15 jan 2008
246
0
16
Umeå
Svårt att dömma av bilden, men jag tycker mig förnimma bakre boggiefästets bult sitta på ovansidan fotsteget.
Alltså att skotern är sänkt, tillika boggien höjd. Framtill finns det också två hål, på olika höjd. Är det bara ett så finns det anvisningar till borrhål inne i tunneln.
Osäker på om det är monterat på högsta eller lägsta från fabrik.
Så du tror att den är normalhöjd egenligen?
Är lite osäker på hur boggien är på dom dära, kan dämparna vara slut?
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Tycker den där ser väldigt låg ut? hur är den i fjädringen baktill?
Polarns 05a är bra mycket högre baktill än den där.
 

jompa_

Välkänd medlem
15 jan 2008
246
0
16
Umeå
Han säger då att dämparna och fjädringen i övrigt är fräscht på den :hmmmm2:
 

bubblan

Välkänd medlem
30 jul 2008
198
3
18
Dalarna/Solna
Som camata säger så ser ju boggien ut att sitta i det övre hålet bak och sen beror ju mycket på hur man tar bilden. Om du har frågat och han säger att den är ok så är det säkert inget fel på den. Med en annan vinkel på bilden och boggien i nedre hålet så ser det säkert helt annorlunda ut!
 

jompa_

Välkänd medlem
15 jan 2008
246
0
16
Umeå
Okej tack så mycket för alla svar! :)
Ska troligtvis fara och kolla på den om nån dag så då lär jag ju märka hur det är!

Edit: Fick svar på frågan nu, boggien sitter i orginalhålen som är dom övre. Därför den såg låg ut på bilden.
 
Last edited: