Höja dynan, bilder

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Det är de att jag vill komma undan så billigt som möjligt då jag är arbetslös igen fom. idag.. Så tanken var att få tag på en extra dyna som jag kan göra om och låta sy om överdraget lite. änkte bygga upp dynan med liggunderlag som limmas ihop och sen kanske ett litet lager med nått lite mjukare längst upp. Är lite inne på att jag inte vill förstöra oem dynan då jag vill kunna göra den original igen utan nåra större problem. :)

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Det är inte svårt att fixa själv, men satsa på bra material så blir resultatet bra. Sömmarna kan du träna på innan du sätter nålen i dynan.
Lycka till!

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Så här blir det!

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_35/29070000-29079999/640x480/29075057.jpg

Jag höjer dynan med en kil, bestående av två skivor Styrofoam (blå markplatta). Jag limmar ihop dem, skär ut önskad kil och klär den med matchande galon eller liknande tyg.
Fördelar med detta:
1. Funkar ihop med std infästning fram.
2. Ingen åverkan på dynan.
3. Enkelt.
4. Billigt.
5. Snyggt/diskret?

Dessutom blir det en 3" styrhöjare.
Vad tycker ni?

B

Buktholmen

Tycker du ska satsa på variant 2 i första inlägget, mycke snyggare och då blir ju hela dynan höjd.

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Variant 2...ja kanske det. Lite knepigt med anslutningen mot tanken bara.
Får se hur det blir, skotern konkurrerar med allt annat...hus, barn, hobbybil...allt slukar pengar o tid.
Svenne-Banans klagosång...:D