Jo, den är det, tror att den enda verkliga skillnaden är att bränsleförbrukningen går upp iom högre kammar och en matta av gammal kaliber, de nya 32 mattorna på årets maskiner är ju lättare/mjukare än de tidigare.
Med befintlig 32 matta går det att komma en bit när det gäller dragförmåga då man kalibrerat variatorerna rätt, framförallt med "gamla" 600 HO motorn med hederliga förgasare som orkar dra på lägsta möjliga varv, upplever själv att SDI motorerna är lite för "riviga" när man drar riktigt tungt och inte orkar gå ner 100-200 rmp över tillslagsvarv som förgasarmotorn klarade.
Hård/is föret på våren går att fixa med att skruva in lite dubb i mattan, en 60-80 st gör underverk för både bromsförmåga nedför en fjällsluttning med tungt bakom och likaså uppför
Jag väntar och tror att med ökande bredbandarförsäljning "over there" så kommer det fler varianter på mattor, tänker man fritt skulle en 174"*20"*1,75"-2" vara mumma, plockar man bort varannan clips och stansar ut 3 5 cm hål mellan varje kamrad så skulle nog en sådan bli tillräckligt lättdriven med en 800 etec eller 1200 4 tec Turbo........