Hög tomgång.

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Jo precis, jag tror på det som tidigare skrivits i tråden.

Trodde bara att du trodde att den höga tomgången berodde på att den var för snålt bestyckad...
 

JeppeK

Välkänd medlem
1 jan 2000
164
0
6
37
Sikfors
www.jeppek.net
Ja det är det jag tror. Den går för snålt om det är för kallt. Jag hade tvärtom fel på min förra skoter den gick alldeles för fett om det var plusgrader.
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Tja, det är ju svårt att säga vad det beror på när man inte kan "klämma och känna" men jag har svårt att tro att det är bestyckningen som är fel.
Dels så hade du ju upphakad-trottel-problemet även när det var lite varmare och så känslig att drygt 10graders skillnad ska göra 2000rpm är inte ens en skotermotor.
Dessutom, har den gått som den ska tidigare med samma inställningar så verkar det ju konstigt att den inte ska göra det nu!

Nej, jag hade kollat upp det här trottelproblemet, vore intressant att höra vad det egentligen beror på!
 

Plush

Välkänd medlem
29 nov 2004
196
0
6
Mikuni har ett erkänt problem med trottlarna på sina TM förgasare och det är ett luftläckage mellan trotteln och trottelhuset som är orsaken. Anledningen att det nästan bara märks på Lynx är att Lynx har en annan bestyckning än Ski-Doo på grund av olika orsaker trots att motorn i grunden är likadan. Om det går att åtgärda.... det borde göra det men hittills vet jag inte av nån lösning.
 

kokko

Ny medlem
1 dec 2004
4
0
1
Skutskär
www.gjrc.tk
jag hade samma fel. men jag hade plockat isär förgasaren o när jag satte tilbax den så hade jag spänt gasvajern fel, o då vart alla symptomen som ni har beskrivit. var bara att ställa in det riktigt så vart de bra.
Förmodligen är de inte så på din om du inte har ändrat nåt där, men de är ju värt att titta på..