hög tomgång efter att ha varvat upp

roppin_96

Välkänd medlem
26 nov 2012
308
3
18
Luleå
www.youtube.com
När crossen (cr250r 2002) blivit varm och när jag varvar ur den och släpper så behåller den väldigt hög tomgång och sedan går ner till normal efter några sekunder, ibland måste ja strypa den. Några ideér? Ibland varvar den upp sig själv ordentligt, riktigt ordentligt!

PS. Jag har redaan provat byta vev-packboxen på mag sidan, samt bytt packningar till insuget och även provat spruta startgas på tomgång utan resultat..
 

#Pontus#

Välkänd medlem
27 jan 2008
270
1
18
Ö-vik / skorped
Sv: hög tomgång efter att ha varvat upp

kan vara att den får för lite bränsle , går för snålt! kolla hur stiftet ser ut !

eller så är det skit i förgasarn som sätter igen munstycken ! Prova rengör den !

antar att insugsgummit ser fint ut?
 

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Sv: hög tomgång efter att ha varvat upp

Prova att skruva ut bränsleskruven för att ge den mer bränsle, för precis som #Pontus# säger så låter det som den går snålt.

Tjejens CRF150R va precis likadan och det löste vi genom att skruva ut bränsleskruven. Du får testa dig fram hur mycket den ska skruvas men testa men halvvarv.
 

Hubbe

Välkänd medlem
23 dec 2009
440
3
18
DE-Schleswig Holstein
Sv: hög tomgång efter att ha varvat upp

roppin_96:

Smuts i bränslesystemet stoppar till först tomgångs munstycket, eftesom
tomgångs munstycket har den minsta diametern.
 

rulln

Medlem
4 okt 2013
10
0
1
Mora
Sv: hög tomgång efter att ha varvat upp

samma fel på min cross, brukar bara dra i choken i nån sekund så den går ner på tomgång, göra rent förgasaren o byta bensin hjälpte lite åt mig iaf.