hållbarhet ski-doo

Status
Stängd för vidare inlägg.

mxzX 440LC

Aktiv medlem
19 nov 2010
98
0
6
örnsköldsvik
hej,vad tycker ni om hållbarheten på alla ski-doo modeller? min 440 skar på isen idag :)( ) och undrar om rotax inte är rent skit.....tkr ski-doo tillverkar roliga maskiner så hoppas inte det är som jag tror....
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Skidoo, Rotax, de e fina grejer, och att din 440 nu skär efter 10år är inget att vara förvånad över, förutsatt att du inte inom de 2 passerade säsongerna har gjort någon form av service på motorn?
Hur långt har den gått?
vad var det för före?
Fullgaskörning, hur långt?
 

freddeee

Välkänd medlem
7 mar 2010
280
0
16
Härnösand
En 440 är väll ksk inte den mest hållbara rotax-modellen men om man sköter om grejjerna och byter kolvar osv ska det inte vara något problem;)
 

mxzX 440LC

Aktiv medlem
19 nov 2010
98
0
6
örnsköldsvik
600 mil och bytt efter 300 och nu i november. det var ca 3 dm snö på isen. och det var mest pumpkörning eftersom jag körde på leden och han bara ca 20 meter ut innan det skar.
 
R

RevMan

Det lär ju finnas en anledning till att den har skurit. Motorer skär inte bara sådär rätt uppochner oavsett märke.
 

mxzX 440LC

Aktiv medlem
19 nov 2010
98
0
6
örnsköldsvik
kanske skrev lite konsigt längst upp,för det jag undrar är om rotax är hållbara grejer i stil med yamaha. för jag vet vad felet är och kan bara klandra mig själv för det. för lite soppa så kolvringen sprack. så.......rotax hållbart ? nya/gammla
 

mxzX 440LC

Aktiv medlem
19 nov 2010
98
0
6
örnsköldsvik
ja jag tkr ski-doo alltid är steget före alla andra t.ex sdi (?),e-tec,rev :D men eftersom felet på min var pga de mänskliga faktorn så ha jag fått upp tron för brp igen :D:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.