Hållbarhet & Bränsleförbrukning nya 800 H.O motorn

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Körde 18.3mil i lördags med packning å två personer på min rmk 163". Ingen optimal touring skoter, men man tager vad man haver. 33l soppa gick åt så 1.8l/milen.

Tengil hur fick han den å nypa? För lite kylarvätska/läckage å han gjorde ett långt pull i en backe uppförs?
 

roBain

Välkänd medlem
18 nov 2009
444
1
16
Örnsköldsvik
Enligt utsago låg han i jämn hastighet, typ 60-70 när den nöp..
Nu vet ja inte hur fett dom går på mellanregistret eller hur mycke "skyddsgrejer" det är i dom så dom fettar på om det börja bli för varma avgastemperaturer.. Men hålla jämn gas på mellanregistret på min är fan döden.. Avgastampen sticker iväg så fruktansvärt snabbt, i princip värre än att hålla fullpelle.. Jag måste pumpa fullt någongång lite nu och då med min så den får ner tempen iallafall...
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Tycker de låter konstigt. Höll rätt jämn mutter hela vägen på min touringtur (6-6100) rpm å den höll då ihop :) 3mil var på en sjö å där var de ingen pause utan allt i ett svep.

Ska bli intressant å höra ÅFs förklaring på vad som hänt! För ni måste komma med en update på hur de går :)
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
823
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Tycker de låter konstigt. Höll rätt jämn mutter hela vägen på min touringtur (6-6100) rpm å den höll då ihop :) 3mil var på en sjö å där var de ingen pause utan allt i ett svep.

Ska bli intressant å höra ÅFs förklaring på vad som hänt! För ni måste komma med en update på hur de går :)
Totalras på vänster kolv och cylinder. Ingen förklaring finns till varför den rasade tydligen.. Men spridare och kolv och cylinder har bytts.