Hållbarhet 600 H.O (Fusion -06)

johanisback

Välkänd medlem
2 nov 2013
100
2
6
Uppsala
Hej, som ny på skotermarknaden men erfaren inom 2-takt från enduro och cross så har jag lite frågor om dessa motorer.

jag köpte denna maskin enligt ovan med 380mil på mätaren. Jag har haft isär avgasventilerna för smörjning och inspekterat kolv, har även inspekterat kolvens topp genom toppen med en inspektionskamera och jag kan inte se några märkvärdigheter den vägen heller.

Hur långt åker folk på sina kolvar, det brukar dessvärre vara en smaksak känns det som, men om någon vet vad polaris rekomenderar så får ni gärna dela med er av det.
VAD skall jag ha för värde vid komptest? Det finns dessvärre ingen riktig histoik på maskinen förrutom att man har lagt ner en del på chassie och helhelsintrycket känns ok.

Tack på förhand.
 

Botolf

Medlem
2 jan 2012
40
0
1
Falun
Frugan har en likadan som gått 990 mil, dock med kolvar bytta på 600.. Kompet låg på 8,5, bytte kolvar i helgen bara för att vara säker. Både kolvar och cylindrar var hur fina som helst, så har du 8,5 bör det vara lugnt :)
 

johanisback

Välkänd medlem
2 nov 2013
100
2
6
Uppsala
Tack för svaret! Det känns som 600:an är ganska driftssäker, har inspekterat och kan inte se några avvikelser från hur det brukar kunna se ut så jag kör denna vinter så renoverar jag i vår! Brukar arbeta förebyggande med mina leksaker :)