Härjedalen!

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Idag åkte vi till tännäs, dåligt med snö ovanför träden men i skogen okej. Käka på toppstugan i Funäsdalen och åkte mot bruksvallarna. Bra med snö där!! Hem därifrån inte mycket snö. Nu blir det käk och sen bastu i baggården vid 20
 

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
Idag tog jag en solotur från Långåvålen och följde leden mot Särvsjö. 25-30 cm när jag startade och 50 cm vid Åsmyren där jag vände innan Stormyren och Bleckbergstjärn.
 

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Körde mot storsjö idag. Va ganska bra med snö där, mjuka och fina leder. I messlingen är lederna katastrof . Hitta ett ställe med riktigt mycket snö. Upp från evagraven mot hällmålningarna .
 

joaspo

Aktiv medlem
12 maj 2012
98
0
6
Åkersberga/Lofsdalen
Kring Lofsdalen är lederna inget vidare ont om snö så väldigt lite preparering. Lite snö ovan trädgräns 10-20.
Men det är gott on snö i skogen, hittade till en riktigt dalgång med ett snödjup på ca 1-1,5 m.
Lite hård skare dock men löst under.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
Kul med bilduppdateringar bigdog!:) ska upp till Funäs om knappa veckan, ser ju helt ok ut för att få damma av maskinen för den här säsongen iaf:)
 

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
Det är så jäkligt alltså, trist. Men bara man kan förflytta sig på lederna efter mer snö i kringliggande områden så man slipper traila. Har inte kört en meter denna säsong så är glad åt det lilla här i början:)
 

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
Igår verkar det ha snöat en hel del bortom Funäs. Mötte många bilar med mycket snö på när vi åkte dit men i samhället hade det inte kommit mycket. Längre söderut väljer många att åka oplogade skogsvägar istället för lederna som inte har sladdas pga snöbrist. Rätt gott om snö finns mellan Grundsjön och Särvsjö. Gissar på 60-70 cm på vissa ställen. Åkte genom skogen utan bottenkänning med lappbelag på.
 

RS_Vector

Välkänd medlem
11 feb 2008
370
0
16
33
Ljusdal
Hur är körningen i lofsdalen nu då? Är de värt att åka upp 17 mil? Skulle va fint om nån som har koll på läget ville dela med sig av infon :)
 

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
Det har inte varit någon kyla över jul och nyår iaf. Jag har inte vågat mig ut på någon sjö fast de verkar åka på Funäsdalssjön. Lofsdalen ska fungera i skogsterräng efter vad jag hört. Orkanen 12 dec blåste nog rent uppe på kalfjällen. Det blåste över 40 m/s på Flatruet så det ligger mycket stormfällda träd här uppe