Här var det stiltje

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Har under dagen kapat ner en drös stubbar efter nya leden mot Nötmyran samt några vid Börsttjärn, svettigt värre, det går en del surdrog efter nya leden, knappt att stövelskaften räckte till

+++++ till H-E, Arto och J-O som på sista föret tog upp hålet ut mot Nötmyran och breddade leden vid Börsttjärn

Leif B och jag har oxå tänkt göra en attack mot den tvära branten upp från Sävastån (vid bron)

Det är ju faktiskt under barmarksperioden det går att utföra en massa ledjobb
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Tog idag en promenad efter kraftledningen ner mot Kvavisträsk - bäcken och satte upp ett par stolpar, hade inga skyltar att sätta upp men dom kommer väl så småningom, eller hur chefen?

Var även en sväng till skoterstugan, stiligt värre, klarblå himmel, spegelblankt på träsket och 2 svanar som simmade en liten bit från stugan

Stugan med omgivning var i gott skick, Arto hade fyllt upp sågad ved i "vedhuset"
 

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Hej! Jo det verkar som alla har sovmorgon dygnet runt.
Vilken dag passar det att vi gör en samlad attack mot branten.
Jag tar med röjsåg så röjer jag upp den nya sträckningen.
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Mkt trevligt med sällskap H-E, Leif har tänkt ta det med traktorn men det har visat sig att alla med dylika fordon är rädda för el/telekablar under markytan, lär kosta multum om man har otur och gräver av, jag har därför tagit kontakt med kabelanvisning (så heter det) dels för el och dels för tele, det har stått ett hus där för ett antal år sedan, el gav klartecken på em idag, väntar på tele. Hör och häpna, det är gratis
Återkommer när det blir läge

Försöker få upp lite stolpar (från min nyligen bytta veranda, äkta gammeldags imp) på strategiska punkter för att undvika behovet att sätta upp nya varje vinter, har hittat en del av dina fina skyltar på marken som jag rest upp för montering till vintern

Så för ev. hugade så har jag gott om den vara hemma för avhämtning, spetsade och klara
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Hej alla vänner.

Vi skulle behöva sätta upp anslagstavlan vid OK i Sävast också, innan det fryser i marken.

Jag bor nära, så jag kan hjälpa till en kväll med det.
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Hej alla vänner.

Vi skulle behöva sätta upp anslagstavlan vid OK i Sävast också, innan det fryser i marken.

Jag bor nära, så jag kan hjälpa till en kväll med det.
Låter gott

Råkade på Potatisodlarens (Risberg) son av en händelse, han ville att vi märker ut leden ordentligt mellan OK-V97 pga att dom sått in det området och ville inte ha någon trafik vid sidan av leden, jag påtalade vår demo-dag då vi är i behov av denna yta och inte omöjligt att det kan lösa sig just den dagen

Positivt är att han lovade att bli medlem i skoterklubben :)
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Nödvändiga klartecken från Telia och Beab erhållna
Leif Berggren och jag har eliminerat den tvära branten upp från Sävastån, dvs Leif har grävt med traktorn och jag har tittat på, det kommer att bli betydligt lättare att ta sig upp med sladd och kälkar





PS hade ju naturlitvis ingen kamera när det grävdes
 

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Bra jobbat gossar!

hör av dig så kan vi ta itu med den biten som vi stakade upp efter kraftledningen.
Alt om det går att låna nyckeln så åker jag ut någon em under veckan och röjer klart.

Mvh Hans-Erik
 

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Nu har jag varit ut och röjt en tank efter kraftledningen mot skoterstugan. Jag har tagit bort sly i backen där vi stakat ut den nya sträckningen ända upp till toppen på första stigningen, ca 150 m kvar vilket jag skall försöka hinna med under veckan.
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Nu har jag varit ut och röjt en tank efter kraftledningen mot skoterstugan. Jag har tagit bort sly i backen där vi stakat ut den nya sträckningen ända upp till toppen på första stigningen, ca 150 m kvar vilket jag skall försöka hinna med under veckan.
Mycket bra H-E, tog du moppen förbi vägbommen?