Grymmaste Stormen

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Är lite sugen på en Storm. Den ska vara ganska så org fast med pipor osv. Skulle vilja veta mer om Stormens historia. Vilka årsmodeller är bäst och sämst, vanliga probelm osv. Har sökt på forum men inte hittat någon bra tråd med historia.
Vilken Storm modell kommer att bli mest värdefull tror ni?

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Köp en ultra sp -96 istället med slp pipor då har du en skoter som piskar stormen som ingenting och driftsäkrare.
Vill du nu köpa en storm så köp en av dom sista årsmodellerna då dom troligtvis går bäst, dom äldre är då bara skit, slöa och mycket rackel.

Andreas_b

Aktiv medlem
12 jan 2008
72
0
6
storfors
www.bromsmannen.se
har en 97'a storm men ja har inte fått nån snö än så ja kan tyvär inte uttala mig, men när ja leta info så var de senare från 96 lr 97 bättre då motorn sitter längre ner lr va det var.

TobbeP

Välkänd medlem
15 dec 2008
182
0
6
har en 95a preppad och bänkad till 160hk men tyvärr trasig kedja så jag har inte heller hunnit provköra något:(

(800cc)

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Men är ju sugen på den sissta Stormen med gen 1 huven. Alltså 95 om jag inte har helt fel. Och då är de ju 800 istället för 750.
När kom 800? var det 94 eller 95.
Kan inte tänka mig att en lika preppad 700 ultra klår en 800 storm som är lika preppad.
Vill veta mer om skillnaderna på årsmodellerna.
En xcr blir det inte. Den är inte lika kullt som Stormen.
Berätta allt ni vet. Suger just nu info om denna legedariska maskin.

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Polaris_snow här på forumet har näst intill legendariska minnen utav sina 95as Storm.
Har gått ett par här på byn också, utan några som helst problem.
Både de tidigare (indy) och de senare (aggressive).

Finns en del historier att berätta, men det är ett sjuhelvetes klipp i dessa maskiner. Kommer jag över en till rätt kurs nåt tag så kommer jag inte tveka, gärna ett objekt som behöver lite kärlek.

Det är en legendar som är värd att bevara i mina ögon.
Ultran ligger inte långt efter, och med pipor och lite kraffs så är den t om förbi rent prestandamässigt.

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Tjenna mors.. jag skruvade en hel del i storm -94 800 förra vintern.
Vad jag kom fram till så är det den bästa årgången för att du kan borra dem i massor om du vill!
Jag filade lite i motorn och monterade en hel del godis och kan säga att den går sött, fast nu står den i garaget utanför chassie i väntan på att göras nå med?
Dom senare har nikacil och dem tidigare var det 750 vilket inte var nån hitt tydligen.

enduro583

Välkänd medlem
14 nov 2008
238
0
16
gällivare
-95 är den årsmodellen jag hade köpt, och det pga dom har på garatin cylindrarna utbytta till -96ans nicasilbehandlade cylindrar och därmed högre driftsäkerhet.

Dom går bra helt original, dock sega från botten pga för stort vevhus (var där ultrans motor var bättre) men det löses med att slipa bort gjutskägget, behövs ingen akademisk utbildning för det.
Storm fram till -94 är mest rackel, 750in är ett skämt!

Folk snackar om att slänga SLP pipor på en Ultra, släng SLP pipor ist på Stormen och du roligare för varje krona spenderad!