Grizzlyproblem

grizzlybrottarn

Ny medlem
25 nov 2007
4
0
1
Jag kör en gammal Aktiv Grizzly XP åt ortens skidklubb emellanåt. Tyvärr har det genom tiderna skruvats en del på denna skoter utan att någon vet av vem och varför. Så nu står jag med ett par knepiga frågor som jag hoppas på att någon kan svara på.

Skotern är alltså en Aktiv Grizzly XP, årsmodell okänd.

Primärvariatorn är av märket Polaris, ska det vara så på denna modell?

Orsaken till att jag frågar är att variatorskyddet/fläktkåpan inte satt på sin plats utan var bortplockad. Inte bra tänkte jag, men något förvånad insåg jag att kåpan inte passade utan tog i primärvariatorn rejält när jag satte dit den. Kåpan verkar oskadad så jag tror inte att det är därför den tar i.

Kan primärvariatorn blivit utbytt? Går det att byta variator mellan olika märken/modeller?

Har Grizzly XP funnits med flera olika typer av variatorer? Vet någon i så fall var man idag kan få tag i en kåpa som passar med en polarisvariator?

I övrigt fungerar skotern bra, så så långt verkar ju allt riktigt.

Tacksam för svar
/Per
Gimo IF
 

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
Tjena... Låter ju inte som att det är en orginal variator på den som du märkt själv också :)
Det är säkert bytt till det bättre däravbytet...
Angående skyddet.. du kan inte knäcka om det? eller göra ett nytt?
 

grizzly ägare

Ny medlem
21 dec 2007
4
0
1
Jag kör en gammal Aktiv Grizzly XP åt ortens skidklubb emellanåt. Tyvärr har det genom tiderna skruvats en del på denna skoter utan att någon vet av vem och varför. Så nu står jag med ett par knepiga frågor som jag hoppas på att någon kan svara på.

Skotern är alltså en Aktiv Grizzly XP, årsmodell okänd.

Primärvariatorn är av märket Polaris, ska det vara så på denna modell?

Orsaken till att jag frågar är att variatorskyddet/fläktkåpan inte satt på sin plats utan var bortplockad. Inte bra tänkte jag, men något förvånad insåg jag att kåpan inte passade utan tog i primärvariatorn rejält när jag satte dit den. Kåpan verkar oskadad så jag tror inte att det är därför den tar i.

Kan primärvariatorn blivit utbytt? Går det att byta variator mellan olika märken/modeller?

Har Grizzly XP funnits med flera olika typer av variatorer? Vet någon i så fall var man idag kan få tag i en kåpa som passar med en polarisvariator?

I övrigt fungerar skotern bra, så så långt verkar ju allt riktigt.

Tacksam för svar
/Per
Gimo IF
variatorn e rätt.kolla om variator skyddet passar mot fläkten i sekundären.rätt kopa skall kyla remmen.
 

grizzlybrottarn

Ny medlem
25 nov 2007
4
0
1
Tack för alla svar så långt.
Insåg idag att motorn inte sitter fast ordentligt, så möjligen är det därför primärvariatorn tar i kåpan. Blir väll till att rikta in alltihop ordentligt först och se om problemen med kåpan försvinner.