Grövelsjön...

JesperL

Välkänd medlem
6 sept 2004
156
0
6
41
Ludvika
Någon som ska åka dit i helgen... Jag ska dit så fort jag slutar i morgonbitti (fredag). Är ju en hel del snö där så man lär ju pumpa en hel del puder...

//Jesper
 

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
57
Sandviken
Hmmm,synd jag ska dit nästa lördag & vara där en vecka.
Blir premiär med RS Venturen då. :D
Hör av dej om hur det var med lederna där.
Ha de skoj ;)
 

JesperL

Välkänd medlem
6 sept 2004
156
0
6
41
Ludvika
helgen...

Blev ca 25 mil i helgen... Och nu har Ragen gått 85 mil... Vi bodde i Rönsjön på norska sidan och höll oss mestadels runt Grövelsjö trackten... Åkte mot hävlingarna i Fredags på en liten tur... Lördagen blev det bara 5 mil... Blåste en massa på fjället och var dimmigt så vi höll oss nedanför fjället... Halvbra leder men kunde ju ha varit sladdade... Idag söndag åkte vi ner till flöinge (? tror det heter så) från grövelsjön på Kungsleden... Nysladdad och det gick nästan att åka hur fort som helst... bra fin led...

Lederna mot Funäsdalen ska tydligen vara hur bra som helst... Och mycket snö :p...Var nog 1m i Grövelsjön och på sina ställen bra mycket mer...

Hade iaf en riktigt bra helg och jag kommer att åka dit många fler gånger...

//Jesper
 

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
57
Sandviken
Ok,låter ju lovande det där,blir väl inte alltför långa turer för mej den här gången.
Frugan & barnen tröttnar efter några mil...............
Hursomhelst ska det väl iallafall bli mer än dom 9 km som står på mätaren nu.

Ok,ha de´ ;)
 
E

Ej medlem/Inloggad

grövel

åkte leden upp till funäs från grövelsjön på lördagen,jävligt fin led med massor av snö,kan starkt rekomendera en vända till funäs och vända...
 

neol100

Välkänd medlem
1 jan 2000
241
0
16
37
Leksand
ÄR det någon som vet om det går att åka skoter i Grövelsjön nu? Ska dit imorrn så är det någon ide att ta med skotern?