GPS

Ga1337

Välkänd medlem
23 dec 2008
570
0
16
Norrbotten
Ska till usa i slutet på vintern och hade tänkt att köpa en GPS så jag undrar vilken ni rekommenderar.
Den ska klara kyla bra, ha en bra batteritid, rymmas i fickan och inte vara allt för krånglig!
Man ska även kunna ha den på skotern och motorcykel..

Helst Garmin GPS men andra tips går också bra:usa:
 
Last edited:

MrWestberg

Välkänd medlem
15 nov 2009
128
1
6
35
Rissna
hej! jag använder en Garmin Astro 220 som GPS å dom funkar bra för mig. Det som är bra med den är att du kan ha vilken sorts batterier du vill som pallar lite kyla... Ryms väldigt bra i fickan. Far gör mig att dom kostar runt 4-6k om ja inte minns fel. Men den ja har e de hundpeijl i oxå för har den yill jakten oxå men den kan jag rekomendera

// MrWestberg
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
du kan ju köpa den vanliga om du inte vill ha astron den heter Garmin GPSmap 60 och den finns i 3 versioner,den värsta heter 60CSX,sån har jag och den funkar ypperligt,å e billig i staterna,kostar under 2000kr där borta å runt 6 här i Sverige
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
du kan ju köpa den vanliga om du inte vill ha astron den heter Garmin GPSmap 60 och den finns i 3 versioner,den värsta heter 60CSX,sån har jag och den funkar ypperligt,å e billig i staterna,kostar under 2000kr där borta å runt 6 här i Sverige
jag har också en 60csx, skitnöjd me den.
en stor fördel är att den använder vanliga AA batterier, engångs eller laddbara, så man kan alltid ha med sig extrabatterier